Mannen vangen illegaal kreeften

Toegevoegd: 23-10-2008, 16.33 uur
DREISCHOR - De politie heeft woensdagmiddag twee mannen uit Kapelle opgepakt wegens het illegaal vangen van diverse kreeften.

De mannen, 20 en 22 jaar oud, werden rond 16.30 uur aangehouden op de Zuid Langeweg in Dreischor. Eerder die middag had de politie de melding gekregen dat er twee mannen mogelijk kreeften aan het vangen waren.

Bij controle bleek dat er 33 kreeften, die vermoedelijk zijn gevangen in de Grevelingen, achterin de auto van de mannen lagen. Hierop zijn de twee aangehouden. Tegen de mannen is proces-verbaal opgemaakt. De kreeften zijn terug gezet.

Rob (23-10-2008 om 23:38)
Dat is "Nederland" het land waar tegenwoordig niets meer kan en mag,alleen maar betalen..
Bep (23-10-2008 om 17:46)
Wisten jullie dat vroeger kreeften,kokkels,oesters,zeekraal,arme mensendat aten! het koste niets,je moest het aleen gaan vangen of raapen. vreemd dat je vandaag de dag er een proces-verbaal voor krijg.
Leen Koper (23-10-2008 om 17:06)
Dat Belgen illegaal met kreeften aan de haal gaan is niets bijzonders; ik zie regelmatig lieden uit Belgie bij de parkeerplaats bij de Plompe Toren met kreeften boven water komen en die verdwijnen keurig in de kofferbak. Alleen dat er nu een paar gegrepen zijn, dat is nieuws!
Peter (23-10-2008 om 16:51)
Die zijn zwaar de sjaak........je kan beter een bank beroven krijg je minder straf