Zeeuwse jeugdploegen landskampioen

Toegevoegd: 11-10-2009, 11.55 uur
Zeeuwse jeugdploegen landskampioen

VELDHOVEN - De aspirantenploeg van de jeugdbrandweer Westerschouwen (foto 2) en de juniorenploeg van de Middelburgse jeugdbrandweer (foto´s boven/1) zijn gisteren landskampioen geworden tijdens de finales in het Brabantse Veldhoven.

Na een aantal voorronden bleven in totaal zo'n dertig ploegen over van de ongeveer 140 jeugdbrandweerkorpsen die Nederland rijk is. Verdeeld over drie klassen moesten ploegen een oefening volbrengen. Op twee verschillende banen waren hierbij in totaal zeven Zeeuwse ploegen vertegenwoordigd.

In de klasse voor de oudste jeugdleden moest een brand in een activiteitencentrum worden geblust. Hierbij diende ook een slachtoffer te worden gered.

Op deze baan werd de ploeg Westerschouwen 2 landskampioen. In 2006 werd dit korps ook al landskampioen. De andere Zeeuwse ploegen in deze klassen waren op de 2e plaats Veere, op de 5e plaats Westerschouwen 1, op de 6e plaats Middelburg en Bruinisse op de 7e plaats.

Bij de junioren werd de ploeg uit Middelburg landskampioen. Bruinisse werd hier 7e. De laatste keer dat een Middelburgse ploeg landskampioen werd was in 1997. In deze klasse moest een brand in een kinderboerderij worden bestreden, er waren hierbij geen slachtoffers.

Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de burgemeester van Veldhoven. De landskampioenen werden na de terugreis op hun posten feestelijk binnengehaald.

Lid Jeugdbrandweer Terneuzen (12-10-2009 om 17:19)
Hartelijk gefeliciteerd!!!!!! Ga zo door!!! (liever niet natuurlijk) :p Het goede voorbeeld!!!
Fam Lindhout (11-10-2009 om 22:29)
Van harte gefeliciteerd, ga zo verder.
Zeeuws vlaming (11-10-2009 om 20:00)
Nun éélen dikken proficiat
Jeugdbrandweer Vlissingen (11-10-2009 om 17:24)
Gefeliciteerd Middelburg en Westerschouwen, Heel goed gedaan. Ook de andere zeeuwse ploegen gefeliciteerd met hun prestatie op de landelijke wedstrijden in Veldhoven. Tot op de zeeuwse wedstrijden.
Martin manuhutu (11-10-2009 om 17:16)
Prima gedaan dit weer een prima opsteker voor de jeugdbrandweer zeeland. voor de instructeurs top ! een beloning voor weer een jaar hard werken...
Brandweer Nieuw-Namen (11-10-2009 om 14:03)
Hartelijk Gefeliciteerd, ga zo door ! zulke mensen kunnen we goed gebruiken bij de brandweer! En zo komen we er nog veel te kort !!! Succes in de toekomst