Ongeluk Westkapelle eist leven

Toegevoegd: 18-06-2011, 21.28 uur
WESTKAPELLE - Een ongeluk op de Westkapelseweg tussen Zoutelande en Westkapelle heeft zaterdagavond een leven geëist.

Rond 18.55 uur zou de bestuurder van een rode personenauto onwel zijn geraakt. Hij reed vervolgens met zijn voertuig via een fietspad in een droge sloot. Volgens de politie belandde het slachtoffer onder de auto. Hij raakte bekneld.

Brandweerploegen uit Middelburg en Westkapelle werden opgeroepen om de man te bevrijden. Hiervoor werd gebruik gemaakt van de kraan op het hulpverleningsvoertuig van de Middelburgse hulpverleningsploeg.

Toen de man was bevrijd, bleek dat de hulpdiensten niets meer voor hem konden doen. De opgeroepen traumahelikopter kwam dan ook niet meer ter plekke. Bij de man zat ook een vrouw in de auto. Zij raakte voor zover bekend niet gewond.

De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de Zeeuwse politie heeft ter plekke uitgebreid onderzoek gedaan. Vanwege het ongeluk was de Westkapelseweg (N288) lange tijd afgesloten tussen de Bucksweg (afslag Zuiderduin) en de Paulusweg, nabij discotheek De Hooizolder.

Zie ook:
Slachtoffer Westkapelle was 62 jaar oud (19-06-2011)

Gerard (19-6-2011 om 20:16)
Goh de auto lijkt niet eens veel beschadigd te zijn, de vrouw ongedeerd (gelukkig) en de man overleden...die is echt verkeerd terecht gekomen lijkt me. Sterkte voor iedereen
Eddy Axel (19-6-2011 om 19:00)
Een klein moment van stilte is wel nodig vind ik. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Heel veel sterkte voor de na bestaanden van deze meneer.
???? (19-6-2011 om 18:35)
@Cor Rect: nabestaanden zijn volgens mij alle familieleden van de overledenen. Maar ik kan het mis hebben... Dat wildvreemde mensen, die deze man niet kennen, toch hier hun oprechte condeolance plaatsen, vereist moed. Betreft de nabestaanden van deze man, wens ik alle kracht en sterkte toe...
L (19-6-2011 om 14:55)
Veel stekte voor zijn vrouw en verdere familie
Cor Rect (19-6-2011 om 14:19)
Mensen, stop toch eens met denken dat de overledene slecht één nabestaande heeft. Er is meer familie dan de echtgenote die haar man zal moeten missen. Heel veel sterkte dus aan ALLE nabestaanden toegewenst!
Middelburger (19-6-2011 om 13:00)
Heel veel sterkte voor de nabestaande en hulpverleners. Dit is het 2e tragische ongeluk deze week