Jongetje ten val op Boulevard

Toegevoegd: 03-08-2011, 14.37 uur
VLISSINGEN - In Vlissingen is vanmiddag een jongetje over de reling bij de Boulevard gevallen. Hij raakte gewond.

De jongen maakte zijn onfortuinlijke val van circa drie meter rond 13.30 uur nabij de Boulevard Bankert. De strandwacht, de politie, de ambulancedienst en de Rotterdamse traumahelikopter werden opgeroepen om hulp te verlenen.

De helikopter werd uiteindelijk niet ingezet. Strandwachten van de strandbewaking Vlissingen verleenden eerste hulp waarna ambulancemedewerkers het jongetje stabiliseerden. De 9-jarige jongen is zonder spoed per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Goes. Hij liep hoofdletsel op.

Het gebeurt elk jaar wel een paar keer dat er iemand vanaf de Vlissingse Boulevard op het lager gelegen strand of de glooiing valt. De strandwacht heeft in het verleden ouders al eens opgeroepen goed op hun kroost te letten als zij zich in de buurt van de railing begeven.

Piet (3-8-2011 om 17:39)
Steeds weer opnieuw van hetzelfde. Kinderen zien het gevaar niet. En de ouders zien helemaal niets.... Tot er een zwaargewonde valt of erger zullen maatregelen uitblijven. Hopelijk blijft de helicopter weg.....
Sylvia (3-8-2011 om 17:31)
Groot gelijk voor diegenen die zeggen dat ouders beter op hun kind moeten letten, in zee of op de boulevard. Verantwoordelijkheid ligt altijd nog bij de ouders zelf en niet bij de gemeente of strandwachten! Ik ben altijd heel voorzichtig geweest met mijn kinderen en ben het nu nog met mijn honden
Anita (3-8-2011 om 17:28)
Je kan toch gewoon je kinders in de gaten houden!!!!!!!!!!!
Cock (3-8-2011 om 17:16)
Wanneer dit al vaker gebeurd is , waarom is er niemand op het idee gekomen om een vangnet te plaatsen. Er zijn al genoeg bijzondere kunstwerken in Vlissingen.
Souburger (3-8-2011 om 16:42)
"De strandwacht heeft in het verleden ouders al eens opgeroepen goed op hun kroost te letten" Ik heb gisteren op het badstrand nog twee jonge kinderen met zwembandjes uit de zee geplukt voorbij de gele boeien. Ouders lagen 250 m verder op strand lekker te zonnen.. Ja dan vraag je om moeilijkheden!
Janneke de Leeuw (3-8-2011 om 15:51)
Tjongejongen, zonde voor dat kind! Stomme ouders zeg! mijn kinderen mogen daar NOOIT over lopen! levensgevaarlijk! kan je zelf toch ook wel bedenken? Sterke voor de jongen, em hopen dat hij ervan heeft geleerd! Janneke