1 file van totaal 8 km

Brandweerpost Goes maandag drie keer ingezet

Toegevoegd: 21-02-2006, 23.57 uur
Door: Brandweer Goes [HVZeeland.nl]

GOES - Het was vandaag een drukke dag voor de dagdienstploeg en de dienstdoende vrijwilligersploeg van de hoofdpost in Goes.

Rond half twaalf maandagmorgen werd men gealarmeerd voor reinigingswerkzaamheden na een ongeval op de spoorwegovergang bij de Oostmolenweg. Kort na vier uur werden de chauffeurs en bevelvoerders gealarmeerd voor het bemannen van de autoladder.

In 's-Gravenpolder had namelijk een ambulance om assistentie van de brandweer gevraagd in verband met het vervoer van een patiënt vanaf de eerste verdieping van een woning. Het trapgat bleek te krap om de patiënt via de trap op een verantwoorde manier het huis uit te helpen.

Met inzet van de autoladder en de hulp van een brancardsteun kon de brancard via de dakkapel van de woning naar buiten worden getransporteerd. Vervolgens bracht de brandweer de patiënt veilig beneden.

Tegen 19.00 uur tenslotte werd de dienstdoende vrijwilligersploeg wederom gealarmeerd in verband met een binnenbrand in een pand aan de Kreukelmarkt in de Goese binnenstad. Ter plaatse aangekomen was sprake van flinke rookontwikkeling op de zolderverdieping van het pand.

Na verkenning bleek de vuurhaard zich tussen het verlaagde plafond te bevinden. In het pand was onlangs verbouwd. De brandweer wist het vuur met behulp van de warmtebeeldcamera snel te lokaliseren en met een straal hoge druk te blussen. Vervolgens werd de woning middels een overdrukventilator geventileerd.

Over oorzaak en schade is nog niets bekend.