Poes Fiona uit Middelburg gered

Toegevoegd: 09-01-2013, 18.30 uur - Update: 09-01-2013, 20.05 uur
MIDDELBURG - In Middelburg heeft de reddingsbrigade woensdagavond poes Fiona bevrijd uit het oude sluizencomplex bij de Stadsschuur.

Fiona verdween zo'n twee weken geleden in de omgeving van De Stadsschuur. De eigenaresse ontdekte vorige week donderdag dat het dier vast zat in het oude sluizenstelsel vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt en in het gewelf op een verhoging geklommen. Een dieper liggend deel van het stelsel bleek voor de mens onbereikbaar. Omdat de poes zich vermoedelijk daarin bevond werd dinsdagavond door leden van de Middelburgse Van Dixhoornbrigade een vangkooi geplaatst.

Woensdagavond gingen de redders voor de vijfde keer te water om de kooi te inspecteren. De hoop van de redders werd werkelijkheid: in de kooi zat de vermiste poes. Het diertje is kort na de reddingsactie overgebracht naar een dierenarts. Die concludeerde dat Fiona eigenlijk volledig gezond is. Ze had alleen een wat lage temperatuur, maar mankeerde verder niets.

Zie ook:
- Kooi geplaatst voor vermiste poes (08-01-2013)
- Reddingspoging poes mislukt (07-01-2013)
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

PcM (10-1-2013 om 08:37)
@frans We zullen jou daar wel is even 2 weken vastzetten in een kooi. Denk dat er dan weinig mensen zijn die de behoefte voelen om je te 'redden' met zo'n opmerking. Hele grote complimenten voor deze mensen die zich zo ingezet hebben!! Fijn dat alles goed is afgelopen.
Heleen (10-1-2013 om 08:36)
Fantastisch werk mensen was iedereen maar zo begaan met de dieren
Elisabeth (10-1-2013 om 08:28)
Geweldig nieuws. Zo blij dat het diertje gered is!!!!!
Kiwi (10-1-2013 om 07:48)
En dan nu naar het volgende............. nijntje loopt hier nu al dagen rond(omgeving hyacinthenlaan,bij de school)ik zou het fijn vinden als dit diertje ook gered word!!!!!het is een tam konijn wit met bonte kleuren, red nijntje
Hans (10-1-2013 om 03:10)
Sorry mensen, Hoeveel kinderen gaan er wel niet dood per dag en we doen er niets aan!! Met al het geld voor deze hulpverlening hadden we heeeeel veeel kinderen kunnen redden. Neemt niet weg dat ook een poes een levend wezen is, maar kom op zeg!!!!!!! Niet alleen maar in je eigen omgeving kijken!!!
Shannon (10-1-2013 om 01:56)
HULDE aan de reddingswerkers, aan alle vrijwilligers! Wat een geweldig nieuws! Jullie gaven niet op voor jullie poes Fiona konden redden, waarvoor groot respect. Wat ben ik blij en dankbaar dat er zulke lieve mensen zijn en Fiona weer gezond en wel naar haar baasje kan. Mooi bericht. #dankbaar