Vuurwapen aangetroffen bij drugsdealer

Toegevoegd: 29-11-2013, 15.25 uur - Update: 29-11-2013, 15.43 uur
Door: Rolf de Feijter

VLISSINGEN – Vanmorgen rond 09.30 uur zag een motoragent in de Hobeinstraat in Vlissingen een mogelijke drugsdeal tussen twee personen plaatsvinden. Hij besloot de betrokken mannen te controleren.

Een van hen, een 38-jarige inwoner van Vlissingen, betaalt op dat moment een 22-jarige inwoner van die plaats, die zittend op een scooter naast hem staat. Van deze laatste is bij de politie bekend dat hij eerder in drugs handelde en daarom besluit de agent de heren te controleren.

Terwijl de motoragent de twee mannen aansprak kreeg hij assistentie van twee andere politiemannen. Op het moment dat zij de 22-jarige verdachte vroegen wat hij bij zich had, gaf deze plots gas en wilde er vandoor gaan. Daarbij reed hij een van de agenten aan. De verdachte raakte daardoor uit balans en belandde tegen een muur. Hij werd alsnog aangehouden.

Toen de agenten in de tas van de verdachte keken vonden zij niet alleen drugs en een hoeveelheid contant geld, maar ook een vuurwapen. Beide mannen werden aangehouden en naar het politiebureau gebracht.

Andre (29-11-2013 om 22:15)
Jop; Je had rechten moeten studeren, joh. Sterk gezien van de agent.
Natascha (29-11-2013 om 19:32)
Jop : waarom gebruiker straffen somige gebruikers zijn niemand tot last wat is dan het probleem mister: nou nou vin je dat nu echt ze zijn der aleen als je ze niet nodig heb heb je ze wel nodig dan zie je ze niet das nu polietie vlissingen
RFM (29-11-2013 om 19:17)
Ja Job, net als in Thailand of sommige staten in de VS. Werkt enorm goed daar man, bijna geen problemen meer.
Jan (29-11-2013 om 19:11)
Dealer voor 5 jaar opsluiten? dan hebben ze tv in hun cel en kunnen ze elke dag lekker eten van onze belastingcenten, NEE elke dag 5 jaar lang in een strafkamp laten werken en van 6 tot 18 uur met de zweep erop, als de 5 jaar dan voorbij zijn moeten Ze graat mager en verwaarloost naar buiten komen,
Holland dump leegverkoop (29-11-2013 om 19:07)
Met "Aanbieding" eens, het softdrugs beleid werkt averechts en werkt criminelen alleen maar in de hand,.merkwaardig genoeg dachten de belijdsmakers dat zelf al toen ze de nieuwe regels zelf opstelden, en nu nog doen ze er niets aan. conclusie: zij deden dit dus bewust en expres. UW regering dus !
Marja (29-11-2013 om 17:52)
Goed zo meneer agent een pluim voor jou!wel een hardleers crimineeltje dat ventje en dan nog ff een agent aanrijden?gelijk wapen trekken tegen dit schorum en helaas was de muur schijnbaar niet hard genoeg...zulk schorum met met vlag en wimpel in onze maatscappij gemist worden..gewoon zware straf!