Katten overleden na vergiftiging

Toegevoegd: 22-03-2014, 11.30 uur
Door: Rolf de Feijter

ARNEMUIDEN - Afgelopen week zijn in Arnemuiden drie katten door vergiftiging overleden.De politie is op zoek naar getuigen.

Een vrouw deed melding dat haar kat op woensdag 19 maart dood was gevonden op de Oranje Nassaustraat. De kat is vermoedelijk vergiftigd. De tweede kat van de meldster komt een dag later ziek aanlopen. De kat had een versnelde hartslag en schuim uit de bek. Het dier overleed bij de dierenarts. Een dierenarts liet weten dat nog een derde dier is overleden door vergiftiging. De drie katten komen uit de wijk 't Poldertje.

De dierenpolitie onderzoekt de dood van deze dieren en wil graag in contact komen met mensen die informatie hebben over deze vergiftigingen. Zij kunnen bellen met 0900-8844.

P.Paultje (25-3-2014 om 19:35)
Vroeger of later wordt zo een gifmenger gepakt, en dan is het prijs. beseffen ze wel dat ze met hun leven spelen en dat van alles wat ze dierbaar is ? Figuren zoals volkert van der G zijn er genoeg, en we weten wel waar die toe in staat zijn. hopelijk komen ze er snel achter wie het is.
Daisy (25-3-2014 om 15:42)
Ik heb last van de kinderen verder op die in onze tuin spelen Ik heb last van die mensen die hun honden laten schijten en niet opruimen Ik heb last van mensen die hun auto op de stoep neerzetten waar jij met een kinderwagen of een rolstoel niet langs kan ik heb last van mensen die hun rotzooi op straat gooien Ik heb last van de overheid Maar ik geef al deze mensen ook geen rattengif iedereen heeft wel eens last van mensen of dieren. Maar als jij ruzie met je buurman hebt maak je hem ook niet meteen dood !! PS: toch jammer dat sommige zich zo verlagen tot dit niveau en het kunnen begrijpen van waarom iemand dit zou kunnen doen !! Volgens mij zit er dan toch iets niet heel goed in je hoofd !!
@eigenaaresse Otje (25-3-2014 om 14:54)
Veel sterkte voor de eigenaren van deze dieren die onnodig hebben moeten lijden. Het blijft absurd en zinloos. Het moet verschrikkelijk zijn om zo je dier aan te moeten treffen. Mensen stop met dat zinloze heen en weer gehaat. Help elkaar liever met kleine dingen en blijf respect hebben voor elkaar en alles wat leeft. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Esmeralda (25-3-2014 om 10:57)
Mijn kat poept meestal gewoon in de kattenbak maar mag af en toe gewoon naar buiten en ja, dan kan het gebeuren dat ze in een tuin poept. Daar klaagt niemand over, behalve een buurman. Ik heb hem daarom meerdere malen aangeboden een oplossing te vinden, er is genoeg te koop om een kat diervriendelijk uit de tuin te houden wat ik met alle liefde betaal. Maar nee, dat is niet nodig want "hij zou het zelf wel oplossen". Dan houdt het voor mij op... kat blijft binnen en komt ze per ongeluk buiten en overkomt haar wat, dan "los ik het ook zelf wel op met de buurman". Bovendien: mogen wij nu ook de duiven vergiftigen die over ons huis en onze auto vliegen en de boel onder schijten?
Eigenaresse Otje (25-3-2014 om 10:32)
Weet je hoe het er uit zag toen Otje lag te sterven? en wat het gif met een kattenlichaam doet ? Bijna naar lucht happend omdat dit niet meer wil .... en wat denk je onze kat lag in zijn eigen vocht dat door het gif het lichaam uit laat drogen in rappe tijd . Ik hapte zelf naar adem toen ik dit zag en mijn hart deed zeer en kromp in elkaar . Ik weet niet wat jij op dat moment deed maar ik schreeuwde en huilde om onze kat die op vreselijke manier lag te sterven .
APPLAUSE (25-3-2014 om 07:42)
Applaus voor Arie, zelden was ik het zo roerend eens met commentaar hier.