Achtergelaten hond overleden Krabbendijke

Toegevoegd: 27-07-2019, 21.08 uur
Wie herkent deze hond? Tips zijn welkom via 0900-8844. De hond zat in deze doos. Tips zijn welkom via 0900-8844. Op de doos zat deze sticker. Tips zijn welkom via 0900-8844.
Wie herkent deze hond? Tips zijn welkom via 0900-8844.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

KRABBENDIJKE - Een hond die bij Krabbendijke was achtergelaten in een doos, is overleden. Dat meldt de dierenpolitie Zeeland-West-Brabant. Zij doet onderzoek naar het treurige incident.

Volgens de politie was de hond, een boerenfox reutje, tijdens de bloedhete donderdag aan zijn lot overgelaten bij de Oosterschelde. "Het hondje was in zeer slechte conditie, verwaarloosd en al op hoge leeftijd. Helaas kwam alle hulp voor dit dier te laat en heeft de dierenarts hem in moeten slapen", zo meldt de politie.

De politie hoopt dat de rechtmatige eigenaar zich meldt bij de politie. Tegelijkertijd wordt iedereen die meer informatie heeft over de herkomst van het dier eveneens opgeroepen om te bellen met 0900-8844. Anoniem melden kan via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.

Boos (28-7-2019 om 10:24)
Wat een hufters om dit je dier aan te doen. In een doos achterlaten en in deze hitte. En dan dood leuk weer zondag Schijnheilig in de kerk zitten.
jan (28-7-2019 om 09:48)
Ik snap de mens niet meer ,om zo hondje aan zijn lot over te laten en al op leeftijd je doet dit niet met dieren oud/jong je doet dit niet!!!!,ben blij voor het hondje dat hij uit zijn lijden is verlost. Maar de mensen doen niets anders want één mens op leeftijd wordt ook niet meer naar omgekeken soms niemand heeft tijd blijkbaar ,als sommige familie de keus hadden dan zouden ze de ouders ook langs de weg te zetten MAAR DIT IS DE MAATSCHAPPIJ EN DE WERKELIJHEID, ER IS TOTAAL GEEN RESPECT VOOR MENS EN DIER MEER ,KIJK MAAR IN DE USA ÉÉN TWEELING IN DE AUTO LATEN ZITTEN VOOR 8 UUR
Tholenaar (28-7-2019 om 09:15)
Dan heb je toch geen hart in lijf om dit beest zo achter te laten, terwijl het bloedheet is en dan nog wel in een doos. Hopelijk zal het niet ongestraft blijven als de eigenaar gevonden is.
Zeeuws wuufje (28-7-2019 om 09:14)
Schandalig om een weerloos, hulpeloos hondje zo aan zijn laten komen! Jaren van trouwe dienst wordt zo afgesloten. Te hopen dat ze hun leven lang wroeging krijgen!
zeeuw (28-7-2019 om 09:06)
die persoon waar van die hond is moeten ze aan de hoogste boom hangen
Michelle (28-7-2019 om 07:34)
Ik denk dat de rechtmatige eigenaar van het hondje zich niet zal melden! Hij heeft het er waarschijnlijk zelf neergezet! Dus.....valse hoop!