Politie: Kind te water vermoedelijk 'triest ongeluk'

Toegevoegd: 25-02-2021, 17.51 uur
Het jongetje is in zorgwekkende toestand opgenomen in het ziekenhuis.
© Foto: Roland de Jong

SAS VAN GENT - Het kind dat gisteren uit het water werd gehaald bij een sloot aan de Beneluxstraat in Sas van Gent, was vermoedelijk betrokken bij een triest ongeluk. Dat meldt de politie, die nog altijd op zoek is naar getuigen.

Omstreeks 15.50 uur kwam een eerste melding binnen dat een kind te water zou zijn geraakt in de sloot. Hierop werden onder meer twee ambulances en diverse duikploegen van de brandweer opgeroepen. Een klein kwartier na de melding hadden brandweerlieden het kind op de kant. Ambulancehulpverleners ontfermden zich vervolgens over het slachtoffertje. Het slachtoffer, een 6-jarig jongetje uit Sas van Gent, moest worden gereanimeerd. Hij is volgens de politie in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht en vervolgens daar opgenomen.

Volgens de politie was vermoedelijk sprake van een triest ongeluk. "Een familie-agent van de politie houdt contact met de ouders van het slachtoffertje. De school en de gemeente hebben ook samen aandacht voor de communicatie naar de ouders", zo laat een politiewoordvoerder weten. Gisteren startte de politie al een onderzoek naar het incident omdat niet duidelijk was hoe het kind te water was geraakt. De politie is nog altijd op zoek naar getuigen.

Joop (26-2-2021 om 19:22)
Inderdaad een triest ongeluk. Helaas is het jongetje overleden..
Biggetje (26-2-2021 om 17:35)
Hoor net dat het jongetje is overleden en straks begraven wordt. Hoe triest
leon (25-2-2021 om 19:02)
Wat een verschrikkelijk gebeuren voor de ouders en verdere familie , het zal je overkomen , ik hoop dat dit kind het zal redden , dat alles mag meewerken voor alle betrokkenen op een positief wending in de eerste plaats voor het kindje uiteraard. Allen heel veel sterkte gewenst .