N59 Dicht vanwege ongeluk met dodelijke afloop bij Bruinisse

Toegevoegd: 14-12-2021, 15.00 uur - Update: 30-01-2022, 23.54 uur

BRUINISSE - Op de Rijksweg (N59) tussen Bruinisse en Oude-Tonge heeft vanmiddag een ernstig verkeersongeluk plaatsgevonden. Volgens de politie is bij het ongeluk één persoon overleden.

Vlakbij de provinciegrens kwamen rond 14.05 uur meerdere voertuigen met elkaar in botsing. Er zou sprake zijn van een aanrijding waarbij twee personenauto's en één vrachtwagen bij betrokken zijn. De vrachtwagen is van de weg geraakt, evenals een personenauto die op zijn kop tot stilstand is gekomen.

Na de melding van het incident werden flink wat hulpverleners opgeroepen. Meerdere brandweerwagens, ambulanceteams en traumahelikopters werden gealarmeerd. Een team van Defensie dat met een Chinookhelikopter toevallig bij de ongevalslocatie vloog, landde naast de N59 om hulp te verlenen. Inmiddels is sowieso één traumahelikopter ter plekke. De politie-eenheid Rotterdam laat inmiddels weten dat één persoon is overleden, één persoon zwaargewond is geraakt en twee mensen lichtgewond zijn.

Vanwege het ongeval is de hoofdrijbaan van de N59 afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid via de parallelweg. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeluk. De omleiding blijft voorlopig dus nog wel even van kracht.

Joop (14-12-2021 om 16:09)
Ziet er erg heftig uit. Vreselijk..
fietser (14-12-2021 om 15:13)
Sterkte aan alle betrokkenen. Wat is hier aan vooraf gegaan, hoop niet weer een inhaalmanoeuvre waar het niet kan en mag!!