Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
Geen files

Vrachtwagen ramt matrixborden Sluiskiltunnel

Toegevoegd: 08-02-2023, 18.32 uur
Door: Reinoud Hiemstra

SLUISKIL - Een vrachtwagen heeft woensdagavond matrixborden geraakt van de Sluiskiltunnel bij Sluiskil. De Sluiskiltunnel werd in beide richtingen volledig afgesloten.

Het ongeval zou rond 17.00 uur plaatsgevonden hebben. Volgens de woordvoerder van de politie is niemand gewond geraakt bij het ongeval. De Sluiskiltunnel werd direct in beide richtingen afgesloten De politie is met meerdere eenheden ter plaatse gekomen om de wegen af te zetten en het verkeer om te leiden. De brokstukken wordt met behulp van een telekraan opgeruimd. 

De vrachtwagen is geborgen door een bergingsbedrijf. Volgens de politie zal de tunnel tot 00.00 uur afgesloten zijn. 

Foto's



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
ZeeuwseTransportbegeleider (10-2-2023 om 23:06)
@Niek. je bent niet goed geïnformeerd. maximale doorrijd hoogte is 4m30cm de tunnel mag je dus tot die hoogte gewoon in. of hoe denk je dat al die diepladers met hogere vracht er doorheen gaan. sommige passen nog even de rijhoogte aan op het tolplein. even bellen 10min voor dat je er bent en ze houden er zelfs rekening mee. de tunnel aan zich is 5m+ boven de 4.30m kom je te dicht bij de apparatuur de meeste viaducten zijn minimaal 4.5m maar Rijkswaterstaat en RDW geven 15cm minder aan. met vverkeersbord C19 word aangegeven wat de maximale hoogte is. ik meet elke dag bruggen en viaducten voor mijn werk en vaak denk je dat is een lage maar dan zijn ze alsnog boven de 5m.
Rein (9-2-2023 om 20:55)
Wegbeheerder Westerscheldetunnel NV heeft nog nooit van incident management gehoord blijkt hieruit, zo snel mogelijk weg vrij maken voor verkeer betekent niet 7 uur een portaal opruimen, dat kan vele malen sneller denk ik, een kraan is niet zo moeilijk te regelen in Zeeuws-Vlaanderen
mar (9-2-2023 om 12:52)
@Niek, lezen, zijn eigen spullen waren niet goed ingeklapt en hij heeft de zijkant afgereden, Niks met hoogte te maken.
Niek (9-2-2023 om 07:10)
Hier ook al eens voor moeten wachten toen de hoogtedetectie in werking trad. Slagbomen waren al omlaag. Via luidsprekers werd er toen omgeroepen dat de beste man zijn vrachtwagen via de calamiteitenweg van de rijbaan af moest rijden. Dit duurde alleen nogal een poos, omdat de chauffeur waarschijnlijk alleen Roemeens sprak, en niet wist wat er gaande was. Misschien was het bij het ontwerpen van de tunnel ook wel handig dat deze wat hoger was gemaakt. Zowat elk viaduct is 4,2m hoog of meer, en de tunnel mag je boven de 4,0m al niet meer in. Niet echt van deze tijd als je ziet wat voor constructies er allemaal rijden.
vanpuffelen (9-2-2023 om 00:17)
Foutje , bedankt. (even Apeldoorn bellen)
Belasting (8-2-2023 om 23:15)
7 uur voor een blak op te ruimen, mag wat kosten.
Cookie-instellingen beheren