Ernstig ongeval nabij terrein Concert at Sea Scharendijke

Toegevoegd: 23-06-2023, 21.17 uur
Door: Eugène Harthoorn

SCHARENDIJKE - Een man is vrijdagavond zwaargewond geraakt bij een eenzijdig ongeval in de buurt van het festivalterrein Concert at Sea in Scharendijke. De man is met ernstig letsel naar het ziekenhuis gebracht.

De fietser kwam omstreeks 19.25 uur vanuit een fietspad in de omgeving van de Rampweg. Volgens omstanders kwam de man met een hoge snelheid aangefietst. In een bocht bij een tunneltje ging het mis. De fietser verloor de macht over zijn stuur en botste met zijn hoofd tegen een metalen hekwerk aan.

De politie en ambulancedienst kwamen met spoed ter plaatse. Een Mobiel Medisch Team arriveerde per traumahelikopter. De zwaargewonde man is met ernstig hoofdletsel per ambulance naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht. De gehavende fiets is in de omgeving gestald.