Voetballer mishandeld tijdens wedstrijd, één arrestatie

Toegevoegd: 03-12-2023, 03.57 uur - Update: 03-12-2023, 08.44 uur
Voetballer mishandeld tijdens wedstrijd, één arrestatie
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

IJZENDIJKE - Tijdens een voetbalwedstrijd op sportpark IJzendijke in diezelfde plaats is zaterdag een speler mishandeld door een tegenstander. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. Dat meldt de politie.

De mishandeling vond rond 16.30 uur plaats op het voetbalveld aan de Mauritsweg. Volgens de politie werd het slachtoffer, een 18-jarige man uit IJzendijke zo hard tegen het hoofd geslagen dat hij buiten bewustzijn raakte.

Voor het slachtoffer werd naast een ambulanceteam ook een traumahelikopter opgeroepen maar de inzet hiervan werd rond 16.55 uur geannuleerd. De helikopter vloog toen ter hoogte van ‘s-Heer Arendskerke.

De politie meldt dat de gewonde per ambulance is overgebracht naar een ziekenhuis en dat deze hier ook moest blijven. De verdachte is aangehouden. Het gaat om een 28-jarige man uit Axel. Hij is ingesloten.

Agenten hebben ter plekke getuigen gehoord. De verdachte zal later worden verhoord.

Emergo (3-12-2023 om 13:27)
@Thijs Je begrijpt er geen bal van. De verdachte is ingesloten en, nadat hij uit de cel is gehaald, wordt hij gehoord. dagelijkse praktijk.
Michel (3-12-2023 om 13:26)
Ik heb begrepen dat het Bestuur van Cadzand de betreffende speler uit de club heeft gezet en dat hij nooit meer welkom is. Dit is niet meer dan logische, betreffende speler moet door de KNVB een zeer lange schorsing opgelegd worden. Zeker 6 jaar
Dieleman (3-12-2023 om 10:15)
dat is nou echt voetbal ; absurd ! zoiets zie je niet bij andere sporten. en blijkbaar dan ook een team dat de dader daarbij steunt. anders zou er wel ingegrepen zijn met zoveel mensen op en om het veld. dus naast een zeer zware straf voor de dader, ook voor zijn team.
Thijs (3-12-2023 om 10:06)
"De verdachte zal later worden verhoord." Wat is dat nou weer voor een slap gedoe! Zijn ze bang dat de dader wordt gekwetst ofzo. Dat pus hoort gewoon in de bak te zitten. Maar dit zegt eigenlijk al genoeg over de dader en de voorkeursbehandeling die ze altijd krijgen. Zal wel weer 'inclusief' zijn.... Stelletje lafaards bij politie en justitie
mercedes (3-12-2023 om 08:59)
Bij sporten hoort ook sportief bezig zijn Het woord sportief kent deze klojo niet volgens mij. Ik wens het slachtoffer een spoedig hertstel toe. De dader ,een rotte appel moet nooit meer op het veld komen
Ad Jonkers (3-12-2023 om 08:09)
Onbegrijpelijk....... Levenslange schoring voor deze idioot en verbannen van alle sportwedstrijden!