Automobilist (17) na achtervolging aangehouden

Toegevoegd: 24-12-2023, 11.08 uur
Automobilist (17) na achtervolging aangehouden
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

HEINKENSZAND - Een 17-jarige jongen is zaterdagavond in Heinkenszand aangehouden na een korte achtervolging. Hij bleek geen rijbewijs te hebben.

Volgens de politie werden rond 19.30 uur op de Drieweg in Heinkenszand enkele agenten bijna aangereden door een personenauto. Na controle van het kenteken bleek sprake te zijn van een geschorst voertuig. Hierop gaven de agenten een stopteken, maar dit werd genegeerd en de bestuurder ging ervandoor.

Er ontstond een korte achtervolging door het dorp maar op de Oude Zeedijk kon de automobilist alsnog aan de kant worden gezet. De bestuurder van het voertuig bleek een 17-jarige jongen te zijn die geen rijbewijs had. De jongeman wordt volgens de politie verdacht van verschillende strafbare feiten waaronder uiteraard het rijden zonder rijbewijs maar ook het negeren van een stopteken en te hard rijden.

Klaas vaak (25-12-2023 om 10:28)
@Ad Jonkers Gewoon de sleutel pakken en rijden maar. 35 jaar geleden deed ik dat ook wel eens samen met nog meer stoute dingetjes.
bram goeree (24-12-2023 om 17:51)
straf? niet meer doen hoor want dit mag niet .je zal maar aangereden worden door zo iemand .niet verzekerd
Ad Jonkers (24-12-2023 om 12:01)
Hoe komt zo'n jonge knaap aan een voertuig dat geschorst is?
Kees (24-12-2023 om 11:20)
Voorlopig niet aan een rijbewijs laten beginnen. Raar he als er onverklaarbare schade aan je geparkeerde auto is