Geen files

Politie zoekt bunkerinbreker(s) in Middelburg

Toegevoegd: 26-12-2023, 23.08 uur
Er ontstond zware schade aan en rond de bunker.
© Foto: Stichting Bunkerbehoud
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG – De politie is op zoek naar getuigen van een inbraak in een bunker in een park in Middelburg. Getuigen kunnen zich melden via de bekende nummers.

Eén van de vrijwilligers van stichting Bunkerbehoud trof vandaag een beschadigde bunkerdeur aan bij de bunker in het park Toorenvliedt. Volgens de stichting is het slot zwaar beschadigd en is er ook schade aan de ingangsverdediging. Vanwege deze inbraak is er aangifte gedaan bij de politie. Naar de verwachting van de stichting zal de herstelwerkzaamheden flink tijd en geld gaan kosten.

De stichting en de politie zijn op zoek naar de daders en mogelijke getuigen. Zij kunnen zich melden bij de politie via 0900-8844.

Joey (30-12-2023 om 14:42)
@flauwekul, meeste van die bunkers zijn nog in gebruik en zijn vaak met een simpel slotje afgesloten…
Jayton teekamp (29-12-2023 om 14:26)
Rare reacties hier, jullie praten allemaal alsof er niks ergs gebeurd is als er niks ontvreemd is. Dus in feite beweren jullie dat iedereen in jullie schuur kan inbreken maar als die persoon niks wegneemt is er ook niks aan de hand? Inbraak in een eigendom van een ander is altijd strafbaar of het nu een bunker is of niet, zelfs als er niks ontvreemd is.
Erik (27-12-2023 om 16:33)
Zo te zien is er "niks weggenomen " uit de Bunker, maar wel wat "achtergelaten " ? (Restanten van vuurwerk ... ? )
Flauwekul (27-12-2023 om 14:12)
Wat een grap, een onverwoestbare bunker die WO2 heeft doorstaan beschadigd is door vermoedelijk tieners. Als de geallieerde hadden geweten dat de antlatic wall zo zacht was, dan hadden ze NL vast eerder kunnen bevrijden. Prachtig trouwens die hopen beton in een park en dat er iets is als bunkerbehoud voor de blijkbaar niet zo onverwoestbare bunkers. Misschien dat de IDF nog interesse heeft in het vuurwerk van de tieners.
Plastic fetish (27-12-2023 om 13:35)
Is er ook nog iets weggenomen uit de bunker ?