Celstraf en rijontzegging voor veroorzaken ernstig ongeval N57 Middelburg

Toegevoegd: 30-01-2024, 20.42 uur
Bij het ongeval raakte een kind ernstig gewond.
© Foto: Roland de Jong
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De Middelburgse C. S (37), die verantwoordelijk wordt gehouden voor een ernstig verkeersongeval op de N57 bij Middelburg, heeft een gevangenisstraf tegen zich horen eisen.

Het ongeval gebeurde op 3 januari 2022 vlak na het Dampoortaquaduct. Bij het ongeval raakte vooral haar zoontje van vier, dat overigens niet in de veiligheidsgordel zat, ernstig gewond. Hij werd met spoed door een traumahelikopter naar het UMC in Rotterdam vervoerd en lag daar enige tijd in coma.

Volgens de vrouw zou het ongeval eigenlijk te wijten zijn aan een voorligger, die met een slakkengangetje op de linkerbaan bleef rijden. Toen die eindelijk naar rechts ging en de Middelburgse wilde passeren, trapte de voorligger pots op de rem en volgde er een aanrijding. De lezing van de voorligger was dat ze gewoon rechts reden en plotseling de auto van S. tegen hen aanbotste. Onderzoek wees uit dat de vrouw onder invloed van zowel drugs als drank had gereden:  de drank met een promillage van 1,7 en aan cocaïne  30 microgram.

De verdachte heeft vandaag in de rechtbank van Middelburg een eis gehoord van de officier van justitie van een effectieve celstraf van drie maanden en een rijontzegging van drie jaar. Met als stok achter de deur vier maanden gevangenisstraf, maar dan voorwaardelijk. De rechtbank doet op 13 februari uitspraak in deze zaak.

Pippa (1-2-2024 om 10:45)
Wat een onverantwoordelijk gedrag ! drugs ,alcohol ,je kind niet in een gordel ,ik hoop dat de Kinderbescherming naar deze vrouw gaat kijken want zij is niet geschikt als ouder! Asociaal gedrag! Asociaal milieu!!
Willem (31-1-2024 om 14:58)
Wie betaalt dit allemaal? Onze zorgverzekering? De boetes gaan immers in de staatskas.
Vlissinger (31-1-2024 om 12:35)
Als ik het zo lees dan is die moeder niet echt schuldbewust terwijl een normale moeder zich kapot zou schamen en niet meteen met de vinger naar een ander wijzen (de voorligger) en deze de schuld te geven. Sowieso had ze gewoon afstand moeten bewaren en niet met drugs op achter het stuur moeten kruipen waardoor de reactietijd erg oploopt. En dan dat kind niet in de gordels is helemaal van de zotte. Kinderbescherming zoals Pimmetje het zegt zou met dit alles bij elkaar zeker op z'n plaats zijn.
Peter (31-1-2024 om 10:27)
Logische straf denk ik zo. Vraag me af of dit soort ouders onder drugs en alcohol wel geschikt zijn om kinderen op te voeden? Die kinderen krijgen enkel foute dingen mee in het leven. Maar niet getreurd, ze mogen gewoon thuis blijven wonen en niets aan het handje. Anders komen ze na de gevangenis wel weer gewoon thuis wonen. Tijdelijk effe bij Opa en Oma of de vader. Hoe anders is het als een brave huisvader of moeder die niet aan de drugs, drank zit een corrigerende tik geeft om een kind fatsoen bij te brengen? Nu is slaan fout, maar ik noem het ook corrigerende tik. Dan staan er 10 politiemensen voor de deur 5 politieauto`s 7 jeugdzorg medewerkers en wordt het kind uit huis geplaatst.
Ad Jonkers (31-1-2024 om 07:08)
Rijbewijs voorgoed innemen!
Pimmetje (31-1-2024 om 06:58)
Je zal maar zo'n ontverantwoorde moeder hebben.... Kinderbescherming ook ingelicht? Dit is spelen met het leven van je/een kind