Motorrijder omgekomen bij ongeval

Toegevoegd: 20-04-2008, 17.45 uur

De video wordt ingeladen...

Door: Manfred Berrevoets

VEERE - Bij een aanrijding op de Polredijk (N663) in Veere is zondagmiddag een 29-jarige motorrijder uit de gemeente Veere om het leven gekomen.

Het slachtoffer reed rond 16.10 uur van Veere in de richting van Vrouwenpolder. Hij verloor de controle over zijn voertuig, raakte in de berm en botste daar tegen een metalen paal met daaraan drie verwijsborden bevestigd.

Ondanks langdurige reanimatiepogingen van onder meer het personeel van de traumahelikopter uit Rotterdam overleed het slachtoffer ter plekke aan zijn verwondingen. Voor zover bekend raakte er verder niemand gewond. De weg was tot 18.45 uur afgesloten voor het verkeer.

De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse van de politie heeft ter plekke een uitgebreid technisch onderzoek gedaan. De uitkomsten hiervan zijn echter nog niet bekend.

Op de Polredijk, die loopt tussen Veere en Vrouwenpolder gebeurden in het verleden, met name tijdens de drukke zomermaanden, veel ernstige ongevallen. In 1999 werd de snelheid op de weg verlaagd naar 60 kilometer per uur.

Rene (21-4-2008 om 08:16)
Enkele maanden geleden is een oude vriend van mij ook overleden na een motorongeval. Het is gewoon tragisch om te horen dat weer een motorrijder de dood heeft gevonden bij het uitoefenen van zijn hobby, ongeacht de toedracht hiervan. Ik wens de nabestaanden veel sterkte met dit ernstige verlies.
Jeroen (21-4-2008 om 00:06)
Nabestaanden, veel sterkte. Dit is al verschrikkelijk genoeg zonder het commentaar van mensen die de toedracht niet kennen. Probeer eerst eens na te denken alvorens te schrijven dat ie misschien hard gereden heeft. Zulke opmerkingen strooien alleen maar zout in de wonde en voegen hier niets toe.
Ikke (20-4-2008 om 23:41)
Het is erg zonde voor die jongen om zo aan ze eind te komen en of je op zo moment in de auto zit of op een motor of een fiets het is en blijft gewoon diep triest. en wens de nabestaande dan ook veel sterkte toe. En voor sommige mensen er rijden meer automobilisten te hard dan motorrijders.
Saskia (20-4-2008 om 23:15)
Wat een afschuwelijk ongeval en wat een intens trieste afloop. Alle omstanders, hulpdiensten, vrienden en vooral de familie wens ik heel veel sterkte toe. Laten we allemaal goed oppassen onderweg, zodat we zelf en anderen veilig thuis kunnen komen.
Sunny (20-4-2008 om 23:15)
Raakt een auto met 50 km p/u een paaltje, dan heeft men schade en licht letsel, gebeurt ditzelfde met een motor, dan heeft de motorrijder vaak ernstig letsel. Speciaal voor motorrijders is de Motorrijders Actie Groep (MAG) in het leven geroepen, mede om eerder genoemde zaken bespreekbaar te maken.
Sunny (20-4-2008 om 23:08)
De vraag die bij mij rijst na het lezen van het verslag is: wat als dat bord er niet gestaan had, was de motorrijder dan nog in leven geweest? Hoe vaak worden onze wegen niet overbelast met borden en wegmarkeringen die het voor alle weggebruikers en m.n. voor motorrijders levensgevaarlijk maken?