'Slik op de weg' zaterdag weer van start

Toegevoegd: 04-09-2008, 16.38 uur
Door: P.Z.C.
WILHELMINADORP - De campagne 'Slik op de weg' gaat zaterdag weer van start. Dit keer wordt de campagne symbolisch afgetrapt tijdens de Zeeuwse Ploegwedstrijden in Wilhelminadorp.

Gedeputeerde Toine Poppelaars van landbouw en verkeer in de provincie Zeeland verzorgt daar de prijsuitreiking van de ploegwedstrijden en geeft tevens de symbolische aftrap voor de campagne.

De campagne wordt al jaren in Zeeland gevoerd en heeft gezorgd voor een flinke afname in het aantal doden en gewonden ten gevolge van verkeersongevallen door vervuilde wegen tijdens de oogstperiode.

John (5-9-2008 om 10:27)
Het is gewoon een kleine moeite om de modder van de trekker te halen. Ik zag gisteravond ook een scooter onderuit gaan, als je die modder niet op tijd ziet dan lig je echt zo onderuit met alle gevolgen van dien. En eten kan ik ook in de supermarkt halen, daar zijn die boeren echt niet voor nodig.
Ron T (5-9-2008 om 10:17)
Hartstikke goed dat deze campagne weer van start gaat, ik woon nu meer dan 30 jaar in zeeland,en heb al verscheidene ongelukken met modder en slik (dodelijke) gezien. met 80 km.p/u achter op een trkkr vliegen ,niet gezien want de achterlicht(jes) zaten onder blub.
Joost (5-9-2008 om 10:10)
Ik weet donders goed dat "sommige"boeren na het oogsten de rommel opruimen. Kost echt niet zoveel tijd. ook erger ik me mateloos aan al die rommel die in de berm gegooid wordt.Overigens niet alleen bij het oogsten wordt de weg vervuild, wat denk te van bij het ploegen en spuiten van het gewas
Jan P (5-9-2008 om 09:21)
Ik vind ook wel dat de weg wat schoner kan soms. Want soms ligt er zoveel slik, dat al rijd je zacht je nog slipt. En de bordjes kunnen soms wel beter geplaats worden. De boeren moeten ook hun werk doen dat respecteer ik, een vieze auto neem ik dan ook voor lief.
John (5-9-2008 om 08:40)
Wat denk je dat het voor de boeren voor tijd kost als ze van land naar land moeten om dan eerst elke keer hun banden schoon te maken. Laten we die paar maanden dat de weg wat viezer is daar niet moeilijk over doen. Respect voor de boeren die elk jaar weer zorgen voor eten op ons bord!
Peter (4-9-2008 om 23:12)
Vervolg @Joost: Dit is hetzelfde als de tram in de randstad. Hier dien je ook rekening mee te houden, anders heb je ook een probleem.