Geen files

'Slik op de weg' zaterdag weer van start

Toegevoegd: 04-09-2008, 16.38 uur
Door: P.Z.C.
WILHELMINADORP - De campagne 'Slik op de weg' gaat zaterdag weer van start. Dit keer wordt de campagne symbolisch afgetrapt tijdens de Zeeuwse Ploegwedstrijden in Wilhelminadorp.

Gedeputeerde Toine Poppelaars van landbouw en verkeer in de provincie Zeeland verzorgt daar de prijsuitreiking van de ploegwedstrijden en geeft tevens de symbolische aftrap voor de campagne.

De campagne wordt al jaren in Zeeland gevoerd en heeft gezorgd voor een flinke afname in het aantal doden en gewonden ten gevolge van verkeersongevallen door vervuilde wegen tijdens de oogstperiode.

Peter (4-9-2008 om 23:11)
Tram (4-9-2008 om 22:51)
Jammer dat Joost niet weet dat de boeren de zogenaamde rotzooi al opruimen. Maar wat te denken van de weggebruiker die blik en plastic flessen langs de kant van de weg en in het land dumpt. Dat is rotzooi.We wonen hier in een argrarische gebied, die zorgt voor onze dagelijks kost.
Jan (4-9-2008 om 22:15)
Ik zit iedere dag op de weg ook in de polders, kunnen wij een carwash vergoeding krijgen want ik wil ook mijn werk uitvoeren (alles zit eronder). Iedereen moet zijn werk kunnen doen, maar ik vindt dat de landbouwers iets meer aandacht aan de weg mogen besteden.
Clingenaar (4-9-2008 om 22:11)
Het gevaar van slik zit hoofdzakelijk in de plaatsen inde schaduw daar blijft veelal slik liggen en dus echt gevaarlijk daar men er niet op berekend is want de rest is droog. Overigens woon je in de polder is het de gewoonste zaak van de wereld, een boer is bezig met zijn boterham te verdienen.
Johnk (4-9-2008 om 21:44)
Ik heb ook nog nooit een boer gezien die voor dat die de weg op ging zijn banden ontdeed van de ergste modder. Dit zou al 80% van de vervuiling schelen. Sommige maken wel de wegen schoon achteraf. Toppie ;)
Piet (4-9-2008 om 20:33)
Het is beter als de boeren actieve borden plaatsen met de tekst "PAS OP! BOER RUIMT SLIK OP". Ik begrijp wel dat dat niet altijd kan, maar het gebeurt vaak dat het bord SLIK OP DE WEG dagenlang bij het slik staat zonder dat de eigenaar van de slik actie onderneemt.