Man brengt Hitler-groet aan politie

Toegevoegd: 10-04-2012, 08.39 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Omstreeks 23.30 uur reden twee agenten van de Zeeuwse politie over de Stationsstraat in Middelburg. Ter hoogte van de brug zagen zij een man naar hen kijken en vervolgens de Hitlergroet naar de agenten brengen.

De agenten zijn gestopt en hebben de man gevraagd waarom hij dit deed. Hierop vond de 29-jarige Middelburger het nodig om nogmaals het gebaar te maken.

De agenten hebben deze man vervolgens een bekeuring gegeven voor belediging.

Fransiscus (11-4-2012 om 15:49)
Degenen die nu roeptoeteren dat het verleden maar eens vergeten moet worden hebben niets maar dan ook niets meegemaakt. Verwende lui die een fractie zouden moeten ervaren wat men in 40-45 ervoer. Dan piepen ze wel anders!! Onwetenden!!!!
Wouter (11-4-2012 om 15:26)
@M@r, Ik keur het geven van de hitlergroet zeker niet goed maar ik vind het zeker geen bekeuring waard. Maar moeten wij tot in een lengte van dagen dankbaar blijven voor iets wat bijna 70 jaar geleden gebeurd is? Hou toch eens op met al dat geleuter over wat is geweest en kijk vooruit!
Bert (11-4-2012 om 14:08)
@Gina en Peter. Er komt een moment in jullie leven dat je het volle verstand van een normaal (her)denkend mens krijgt. Dat moment zal jullie wellicht inzicht geven op jullie stomzinnige reactie. Als je wat tegen de politie hebt,ga ze dat dan vertellen ipv je te uitten als een hersenloos wezen.
VdVonck (11-4-2012 om 13:52)
De bekeuring is volledig terecht! Had echter liever gezien dat hij voor de rechter uit mocht leggen waarom dit nodig was. Denk eens na wat dit met een toevallig passerende bejaarde zou doen. Iemand die wellicht in een kamp gezeten heeft. Het niveau in Zeeland gaat in sneltreinvaart naar beneden!
ExZweeuw (11-4-2012 om 09:12)
Walgelijk om sommige reacties te lezen die de hitlergroet goed praten.... echt walgelijk. Laten we het maar op ontwetenheid houden van mensen die dat doen, een klas of cursus moeten mensen leren wat voor vreselijke symboliek achter een hitlergroet zit.
M@r (11-4-2012 om 08:19)
Morco...het feit dat jij hier en nu vrij rondloopt heb je wel te danken aan de mensen die hun leven gegeven hebben voor die vrijheid. Een beetje meer respect hiervoor zou je sieren i.p.v. je denigrerende opmerkingen.