Weer motorrijder verongelukt

Toegevoegd: 27-05-2012, 16.32 uur - Update: 27-05-2012, 19.20 uur
RILLAND - Aan het begin van de Oesterdam (N659) bij Rilland is vanmiddag een motorrijder om het leven gekomen. Het slachtoffer is een 31-jarige Belg.

De 31-jarige motorrijder uit Oostmalle kwam door nog onbekende oorzaak rond 14.25 uur ten val. Hij belandde in de berm, reed vermoedelijk tegen een verkeerdbord en kwam een flink stuk verder met zijn motor in een slootje tot stilstand. Voorbijgangers startten direct met reanimeren.

Er kwamen twee brandweerploegen, twee ambulances, diverse politie-eenheden en een traumahelikopter ter plaatse. De politie was snel ter plaatse en sloot direct een AED aan. De hulp aan het slachtoffer mocht echter niet meer baten, de motorrijder overleed ter plekke. De politie weet nog niet of de man is omgekomen door de val, of dat hij wellicht eerst onwel raakte en als gevolg daarvan is overleden.

Vanwege het ongeluk was de Oesterdam tot 17.15 uur volledig afgesloten tussen Rilland en Tholen. Ook de parallelweg werd afgesloten. De politie heeft ter plekke uitgebreid onderzoek gedaan naar de toedracht van het ongeluk. Een bergingsbedrijf heeft de motor uit de sloot getakeld en meegenomen.

Het is het derde dodelijke motorongeluk in korte tijd in Zeeland. Twee weken geleden kwam in Vlissingen op de Sloebrug ook een motorrijder om. Afgelopen dinsdag kwam, op maar een paar kilometer van het ongeluk vandaag, ook iemand om het leven in Rilland.

QuasiMoto (27-5-2012 om 22:38)
Collega-motorrijders: denk eraan dat je met dit warme weer voldoende blijft drinken als je onderweg bent. Je droogt sneller uit dan je denkt met mogelijk concentratieverlies of flauwtes tot gevolg.
MotoRob (27-5-2012 om 21:19)
Vreselijk dat dit zo kort op elkaar gebeurt, sterkte voor de nabestaanden en de hulpverleners.
Bart (27-5-2012 om 19:38)
Heel erg weer! Wat een droevig bericht zal de familie van deze man weer ontvangen!! Je bent zo kwetsbaar op een motor, zo zie je het maar weer. De 2e dode al in een week. En het 3e ongeluk in zeeland!
Mst (27-5-2012 om 19:27)
Niet normaal. de 3e.....en weer zo jong. sterkte voor familie en vrienden.
Zeer geschokt (27-5-2012 om 18:55)
Tjee schrik hier erg van. In 1 week 3 ongevallen in Rilland, waarvan 2 met dodelijk afloop. Sterkte aan de nabestaande
Motorrijdster (27-5-2012 om 16:55)
Wat verschrikkelijk zeg durf bijna niet meer met de motor weg heel veel sterkte voor de nabestaande maar vindt oesterdam vreselijk gevaarlijk er wordt veel te hard gereden en ingehaald.