Politie haalt hond weg bij baasje

Toegevoegd: 23-01-2013, 14.23 uur
Door: Veerle van Iren

TERNEUZEN - De politie heeft gisteren in Terneuzen een hond weggehaald bij zijn baasje omdat deze bij hem niet noodzakelijke medische behandelingen kreeg.

Het dier heeft onder andere bulten, huidproblemen, tandsteen en onderhuidse verhardingen waarvoor de hond medische behandeling nodig heeft. De politie heeft de eigenaresse in de gelegenheid gesteld binnen een week naar de dierenarts te gaan om het dier te laten behandelen.

Het dier, een Amerikaanse Stafford, is door de dierenpolitie weggehaald omdat de vrouw hier geen gehoor aan gaf. De hond is naar een dierenkliniek gebracht voor behandeling.

Jan (23-1-2013 om 17:42)
Typisch zo'n geval van een hond, die meestal word genomen om het uiterlijk, door mensen die dit soort lieve honden misbruiken. Ben zelf een trotse eigenaar van een pitbull die ook zo in een asiel terecht is gekomen. De beste hond die ik ooit heb gehad, zo lief en eerlijk tegen alles en iedereen.
Anne (23-1-2013 om 17:33)
Als mensen niet voor hun huisdier zorgen waarom menen ze er dan toch een vind dit laf en zou zeker strafbaar moeten zijn word hier erg boos over zegt ookl wel wat over de persoon
Samantha (23-1-2013 om 17:14)
Maar als iemand zijn hond weg doet vanwege de crisis, geen geld meer hebben of niet meer kunnen onderhouden, berg je dan maar! Daar valt iedereen over want dat kan en mag ABSOLUUT niet. Ieder verhaal heeft 2 kanten en zo ook deze! Ik hoop dat er zowel voor het baasje als de hond goeie zorg komt!
Samantha (23-1-2013 om 17:12)
Ok stel het beestje is een jaar of 8. Konden we 8 jaar geleden deze crisis zien aankomen? Wat word een mens nou tegemoet gekomen? Misschien had deze mevrouw 8 jaar geleden wel een topbaan en is ze door de crisis ontslagen? Het is niet goed dat een beestje niet behandeld kan worden mogelijk door geld
Zeeuw (23-1-2013 om 17:10)
Valt me op, dat als er een MENS geen noodzakelijke medische behandeling krijgt, dit blijkbaar maar normaal gevonden wordt ( lees; amper reacties).. geeft wel te denken, over de gedachtengang van de mensen die hier reageren...