Eigenaar vastgebonden hond bekend

Toegevoegd: 23-11-2013, 15.25 uur
SCHARENDIJKE - De politie weet vermoedelijk wie degene is die deze week zijn hond vastgebonden aan een paal achterliet bij de N57 in Scharendijke.

Woensdagochtend kreeg de dierenambulance het verzoek om te gaan naar de afrit N57 bij Scharendijke-Ellemeet omdat daar een hond aan een paal vast zou zitten. Zij troffen daar inderdaad een grote, goed verzorgde hond van ongeveer 3 jaar oud aan.

De blauw-grijs gestroomlijnde Cane Corso teef was volgens de politie in hulpeloze toestand achtergelaten. Na berichtgeving in de media heeft zich inmiddels een 59-jarige man uit Delft gemeld. Volgens hem zou de hond door een kennis, een 22-jarige Rotterdammer, naar een nieuw verblijf in Scharendijke worden gebracht. De hond werd dinsdag opgehaald. De man was volgens de politie erg verbaasd dat hij zijn hond in de media terugzag.

Een agent van de dierenpolitie heeft inmiddels contact gehad met de Rotterdamse kennis. Hij heeft toegegeven de hond aan de paal te hebben achtergelaten omdat hij er zeker van was dat het dier daar gevonden zou worden. De man zal donderdag bij de politie een verklaring komen afleggen.

Zie ook:
- Hond achtergelaten aan paal N57 (23-11-2013)

Marco (23-11-2013 om 17:15)
Hoezo krijgt dat onverlaat een paar dagen de tijd om naar de politie te komen ? Hij kon toch ook direct beslissen om het dier vast te binden ! Dan kan hij ook direct naar het buro komen. Beide personen een heel serieuze straf geven. Stel maar een voorbeeld zodat dit nooit meer gebeurd. Misbaksels !
Vlissingse (23-11-2013 om 17:09)
We zullen die Rotterdammer aan een paal vastzetten en achterlaten, kijken wat hij ervan vind.
Chris (23-11-2013 om 16:58)
Als dierenvriend en sponsor van dierenasiel Walcheren wordt ik hier niet echt blij van. Het is natuurlijk associaal een hond vastgebonden achter te laten. ik hoop dat de politierechter hier raad mee weet. dit doe je je ergste vijand niet aan, laat staat een lief beest. ben kapot.
Loes (23-11-2013 om 16:36)
Schandalig!!!!! ook voor vorige eigenaar,zonder na te denken schaft ie een hond aan, en ook aan de fokker, denk na over puppie,s rijk word je er niet van, en mensen met impulsieve beslissingen, kunnen beter naar de intertoys gaan, die blaft ook niet.
Renee (23-11-2013 om 16:22)
Wees maar blij dat het niet een dochtertje van je is die je door een verkeerde heb mee gegeven.Je zal ze toch maar zien op internet aan een paal,in een club of zo. Ben benieuwd hoe ze zich daar uit gaan lullen.
Fred (23-11-2013 om 16:00)
En nu maar hopen dat de rechter ook dierenliefhebber is, anders loopt de straf weer op niks uit.