1 file van totaal 5 km

Meisje biedt excuses aan voor vechtpartij

Toegevoegd: 28-01-2014, 19.49 uur

HULST - Het 15-jarige meisje uit Hulst dat vandaag werd opgepakt nadat ze gisteren een ander meisje had mishandeld heeft publiekelijk haar excuses aangeboden. Een videoboodschap waarin ze haar excuses overbrengt staat op de website Geenstijl.nl. Deze site bracht eerder ook al een filmpje met beelden van de mishandeling.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van het Reynaert College. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van de 15-jarige diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk. De verdachte meldde zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig op het politiebureau in Hulst. Ze werd aangehouden en is vandaag verhoord. Volgens de politie werd dinsdagmiddag besloten dat het meisje langer voor politie en justitie beschikbaar moest blijven.

De beide meisjes zijn leerling op het Reynaert College in Hulst. In een reactie noemt de school de vechtpartij een "ernstig incident". Op de website van de school schrijft Piet de Witte (voorzitter Stichting Katholiek Voortgezet Onderwijs Hulst) dat de schoolorganisatie ontsteld is over het geweld dat is gebruikt. "We beschouwen dit uiteraard als onacceptabel". De Witte geeft aan intern maatregelen te gaan nemen.

De Witte: "In de eerste plaats richten wij onze aandacht op slachtoffer en dader, maar zullen daarnaast zeker ook stappen ondernemen richting verschillende omstanders die naar onze mening een actieve bijdrage hebben geleverd aan de vechtpartij. De officier van justitie heeft kenbaar gemaakt het incident ernstig op te nemen en daardoor zal de politie in nauwe samenwerking met ons nadrukkelijk betrokken blijven bij het geheel."

"Hoewel wij geschokt zijn door het gebeuren, zijn wij anderzijds gesterkt door het feit dat veel ouders, leerlingen en buitenstaanders kenbaar maken dat het gebeuren ook hen met afschuw vervult. Intern zullen wij via de mentoren en docenten dit onderwerp nader aan bod laten komen in gesprekken met onze leerlingen."

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder liet eerder vandaag al in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. De gemeente gaf toen al aan dat het slachtoffer de nodige begeleiding kreeg.

Zie ook:
- Filmpje mishandeling Hulst op internet (28-01-2014)

R (30-1-2014 om 16:43)
@ Rob , mijn idee... Maar dan had ik nooit mijn excuses gemaakt. Maar gezegd als ze nog eens klop wil , vooral blijven treiteren.
Rob (30-1-2014 om 14:13)
ik kan aan de reakties al lezen dat dit mensen zijn die nooit eens wat mee hebben gemaakt. zulke dingen gebeuren wel vaker en zijn zeker niet alleen van deze tijd, alleen nu is het gefilmt en nu kan iedereen het zien. en nee het is niet de school of de schuld van de ouders,en mensen weten tenslotte ook niet wat er precies aan vooraf is gegaan.mensen denken gelijk dat alles zomaar is als ze wat zien maar weten domweg niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan..ik heb vroeger ook wel eens iemand finaal in elkaar geslagen en dat was ook niet zomaar,psychisch leed kan veel erger zijn dan iemand die een pak rammel krijgt !
Marion (30-1-2014 om 11:35)
Een harde waarheid is dat voorkomen van pestgedrag en aandacht hebben voor problematiek van de leerlingen niet de prioriteit heeft van het Reynaert college...Dit is slechts een incident wat naar buiten komt....Jammer dan deze aspecten niet meewegen in de score van goed/ beste onderwijs!
pollewop (30-1-2014 om 11:24)
"Vroeger" stopten we het vechten als er iemand zich "overgaf". En het werd niet geaccepteerd als je door ging als er iemand op de grond lag of in de rug aanvallen. We hadden ook geen telefoons. Toen ze wel beschikbaar waren, kregen we het advies dat "als er iets is, kun je meteen bellen". Tegenwoordig worden de kinderen geen besef van fatsoen meer aangeleerd? En nu krijgen ze allemaal een telefoon, wordt er dan gezegd "Als er iets is, kun je meteen alles filmen en zo snel mogelijk op de social media zetten, maar in geen geval bellen vor hulp"? Vechten deden we vroeger ook, zal altijd gebeuren, maar niet op zo'n laffe manier.
ronny (30-1-2014 om 10:41)
@condor iemand tegen en hoofd schoppen en iemand in elkaar slaan is geen normaal gedrag maar uw vind dit dus normaal gedrag ,en dat gezeik over vroeger daar word je ook echt niet goed van ,en ik vind dat jeugd alleen maar een mobieltje moet hebben waar je mee gebeld kan worden en mee kan bellen .
Frans (30-1-2014 om 08:46)
@Condor ik heb nooit iemand tegen z'n hoofd getrapt vroeger. Jij wel? En als je het niet goed wil praten, waarom praat je het dan goed?