1 file van totaal 3 km

Meisje biedt excuses aan voor vechtpartij

Toegevoegd: 28-01-2014, 19.49 uur

HULST - Het 15-jarige meisje uit Hulst dat vandaag werd opgepakt nadat ze gisteren een ander meisje had mishandeld heeft publiekelijk haar excuses aangeboden. Een videoboodschap waarin ze haar excuses overbrengt staat op de website Geenstijl.nl. Deze site bracht eerder ook al een filmpje met beelden van de mishandeling.

De mishandeling vond rond 16.00 uur plaats op de Poorterslaan in de buurt van het Reynaert College. Het slachtoffer is een 14-jarig meisje uit Hulst. Ze kreeg van de 15-jarige diverse klappen en schoppen. Als gevolg daarvan had het meisje maandagavond erge hoofdpijn en was ze misselijk. De verdachte meldde zich dinsdagmorgen rond 10.45 uur vrijwillig op het politiebureau in Hulst. Ze werd aangehouden en is vandaag verhoord. Volgens de politie werd dinsdagmiddag besloten dat het meisje langer voor politie en justitie beschikbaar moest blijven.

De beide meisjes zijn leerling op het Reynaert College in Hulst. In een reactie noemt de school de vechtpartij een "ernstig incident". Op de website van de school schrijft Piet de Witte (voorzitter Stichting Katholiek Voortgezet Onderwijs Hulst) dat de schoolorganisatie ontsteld is over het geweld dat is gebruikt. "We beschouwen dit uiteraard als onacceptabel". De Witte geeft aan intern maatregelen te gaan nemen.

De Witte: "In de eerste plaats richten wij onze aandacht op slachtoffer en dader, maar zullen daarnaast zeker ook stappen ondernemen richting verschillende omstanders die naar onze mening een actieve bijdrage hebben geleverd aan de vechtpartij. De officier van justitie heeft kenbaar gemaakt het incident ernstig op te nemen en daardoor zal de politie in nauwe samenwerking met ons nadrukkelijk betrokken blijven bij het geheel."

"Hoewel wij geschokt zijn door het gebeuren, zijn wij anderzijds gesterkt door het feit dat veel ouders, leerlingen en buitenstaanders kenbaar maken dat het gebeuren ook hen met afschuw vervult. Intern zullen wij via de mentoren en docenten dit onderwerp nader aan bod laten komen in gesprekken met onze leerlingen."

De Hulster burgemeester Jan-Frans Mulder liet eerder vandaag al in een reactie weten het gedrag van de verdachte niet te tollereren. De gemeente gaf toen al aan dat het slachtoffer de nodige begeleiding kreeg.

Zie ook:
- Filmpje mishandeling Hulst op internet (28-01-2014)

Cor (29-1-2014 om 18:38)
Allereerst sterkte voor het slachtoffer en haar ouders. Hier is maar 1 woord voor VERSCHRIKKELIJK. De dader en iedereen die er omheen stond en stond te lachen worden hopelijk flink aangepakt. A.U.B geen taakstraf maar een behoorlijke geldboete. Laat ze het maar flink voelen. Ik hoop dat de school dit soort tuig schorst voor minimaal 2 weken. Tegen die meiden zeg ik jullie zijn zielige kansloze types!!! Schande dat niemand ingreep.
Danny (29-1-2014 om 16:16)
Gewoon van school trappen, komt geen donder van terecht, spoort nu al niet dus ja gaat nooit wat worden. Van die kansloze figuren. Beste remedie is gewoon elke dag op de grond leggen, paar keer tegen d'r kop trappen en dan weer laten lopen. Misschien dat je dan op den duur alle hersens die er nog inzitten, op een rijtje trapt?!
Joep (29-1-2014 om 15:52)
Wat een laffe manier om zo je excuses aan te bieden zeg genoeg over deze laffe griet.wordt ijd dat reynaert college zich wat meer op de scholieren gaat richten dan op cijfers .en nu net de open dagen voor de deur staan SCHANDALIG.
mar (29-1-2014 om 15:20)
ik als hulpverlener zeg!! degene die met deze mishandeling te maken hebben en de boel onder elkaar opstoken!!! allemaal van deze school uit sluiten en er niet meer in en andere school zoeken al was het in siberie met hun laffe misselijkmakende gedrag...en die met haar excuus???let op dat ze zal bllijven pesten op andere manieren misselijke griet....ga een normaal leven zoeken als je niets anders te doen....of ga je vrijwillig laten opnemen in een kliniek
Janneke (29-1-2014 om 14:39)
Ik geef niets om die verklaring van haar, klinkt niet gemeend. Daar is ze toe geprest, zal wel ingefluisterd zijn door een advocaat. Dat meeloop meisje met bontje en oma handtas is de aanstichtster van in ieder geval de tweede aanval. Die komt opeens in beeld roept iets en Daniela zoals ze schijnt te heten gaat dan terug om nogmaals te beuken én te schoppen. Niet goed te praten maar onderschat die zogenaamde vriendin die zelf niet durft, niet. Allebei vast zetten en overdragen aan Jeugdzorg. De andere meelopers zijn door school ws wel te herkennen.
isaac (29-1-2014 om 14:35)
Niet normaal van school halen en in een heropvoedingsinternaat plaatsen. heeft totaal niet in de gaten wat normen en waarden zijn. Kan een gevaar voor de samenleving worden.