Koetsier ongeluk Grijpskerke overleden

Toegevoegd: 12-03-2014, 09.10 uur - Update: 12-03-2014, 11.15 uur

GRIJPSKERKE - De man die dinsdag met zijn paardenkoets in een sloot belandde bij Grijpskerke is overleden. Dat heeft de politie zojuist tegenover deze website bevestigd.

Door nog onbekende oorzaak sloegen de twee paarden van de man op hol. Het slachtoffer, een 58-jarige inwoner van Meliskerke, belande daardoor rond 15.10 uur met zijn koets in een sloot bij de kruising Hondegemsweg - Jacob Catsweg. Hij zat bekneld onder het rijtuig en moest door de brandweer worden bevrijd.

Medisch personeel van de traumahelikopter en twee ambulances verleenden eerste hulp. De man werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht. Daar is hij later op de dag aan zijn verwondingen bezweken, zo heeft de politie woensdagochtend gemeld.

De brandweer heeft de twee paarden van de man uit de sloot getakeld. Hoe zij er precies aan toe zijn is niet bekend. De politie doet nog onderzoek naar de exacte oorzaak van het ongeluk.

Zie ook:
- Ernstig ongeluk met paardenkoets (11-03-2014)

Veiligheidsman (12-3-2014 om 12:37)
Trieste droevige afloop van dit ongeval met een langzaam verkeer voertuig. Als je bijvoorbeeld de beelden van het ernstige ongeluk bij Nisse van vanmorgen ziet denk ik meestal aan de tijd van paard en wagen toen er nog geen hoge snelheden werden behaald. Maar ook aan het koetsieren zijn gevaren verbonden. Dat is nu weer gebleken.Heel veel sterkte voor de nabestaanden en hulpverleners!
W.R. Jacobse (12-3-2014 om 12:19)
Van harte sterkte gewenst en Gods nabijheid voor zijn vrouw en kinderen en de verdere familie Koppejan.
Moos (12-3-2014 om 10:52)
Oh wat erg! Veel sterkte voor de nabestaanden..