Geen files

Grote verkeerscontrole op de Grevelingendam

Toegevoegd: 18-04-2014, 14.58 uur
Door: Rolf de Feijter

BRUINISSE - De verkeerspolitie heeft donderdag tussen 14.00 uur en 20.00 uur in samenwerking met de Belastingdienst een grote verkeerscontrole op de Grevelingendam gehouden. Daarbij zijn zo'n 3000 voertuigen gecontroleerd. Er werden 11 bekeuringen uitgeschreven. De Belastingdienst nam één voertuig in beslag en deelde 3 boetes uit.

Door de politie werden bekeuringen uitgeschreven voor onder andere het niet dragen van een gordel, niet handsfree bellen, bumperkleven en overbelading van een aanhangwagen. Verder had een bestuurder nog een boete van 130 euro uit staan. Na betaling kon deze zijn weg weer vervolgen.

De belastingdienst legde beslag op een voertuig en deelde boetes uit voor het onbevoegd rijden met handelaarskenteken (600 euro) en rijden tijdens schorsing van een voertuig (2.500 euro). Ook werd een contante betaling gedaan van een nog openstaande vordering ter waarde van 5.300 euro.

Een Zeeuw (19-4-2014 om 08:11)
Maarten (19-4-2014 om 06:24)
'k Verbaas me over de negatieve reacties. Deze keer dan misschien weinig overtredingen geconstateerd, maar als je soms leest wat bij een dergelijke controle wordt gepakt, dan snap je niet wat voor gespuis er allemaal gewoon rondrijd op de weg. Wanneer je je gewoon aan de regels houdt is er niets aan de hand, dan krijg je ook echt geen boete, alsof de politie alleen maar burgertjes pest en geld probeert binnen te halen.
AD. (19-4-2014 om 00:04)
Die mensen die tegen deze controles zijn vinden dat ze zelf wel uitmaken wat ze mogen doen en vinden dat belastingen niet voor hun gelden. Echter het opstrijken van allerlei sudsidies en een uitkering gaat ze dan weer wel goed af. Dat je een hekel hebt aan de politie is prima maar als je je aan de regels houd heb je niks te vrezen en zijn dit soort controles helemaal niet nodig. Zolang de kans dat je gepakt word klein is hou je dit soort dingen en daarom kunnen ze beter meer auto,s in beslag nemen zodat die de andere dag weer niet in overtreding gaan. Dat dit geld kost dat snapt iedereen maar als je niks doet rijd straks iedereen onverzekerd en zonder wegen belasting rond en boetes betalen doen we dan dus ook maar niet meer.
dorpsbewoner (18-4-2014 om 22:30)
Dat is goed nieuws: Op een paar auto's na houdt ieder zich dus keurig aan de regels!
Harddoorroodrijder (18-4-2014 om 21:17)
Als je een bekeuring krijgt zit je gewoon fout, verkeersveiligheid gaat voor alles, hier word niet stiekum geflitst. Als je geschorst, overzekerd of zwaar overbeladen op pad gaat breng je jezelf en andere verkeersdeelnemers in gevaar. Alleen zijn de boetebedragen abnormaal hoog, dat zou best wat minder kunnen....
per-centen (18-4-2014 om 20:34)
dus eigenlijk was er net een half percent waar een aanleiding voor was om iets aan te doen ? dat vindt ik best heel netjes van de automobilisten. voor de controleurs wat minder, want die hadden wat nuttigers kunnen doen. zo als het verkeer regelen op deze drukke goede paas vrijdag i.p.v.zelf files te veroorzaken voor nog geen half procentje. neen, ze weten toch waar de criminelen zitten ? waarom gaan ze daar dan niet gewoon langs i.p.v. willekeurig 3000 keer de boel op zijn kop te zetten om ook maar wat te kunnen vinden om toch maar iets te hebben om mee thuis te komen.