Weerbericht:
Wisselend bewolkt en een enkele bui, later meer bewolking en regen
Verkeersinformatie:
1 file van totaal 3 km

Fietser zwaargewond na botsing met auto

Toegevoegd: 27-06-2014, 18.08 uur
Door: Rolf de Feijter

OOSTKAPELLE - Bij Oostkapelle is vanmiddag een fietser zwaargewond geraakt na een aanrijding met een personenauto.

Het ongeval gebeurde rond 16.30 uur op de Noordweg. De personenauto en de fietser kwamen door nog onbekende oorzaak met elkaar in botsing. Twee ambulances en een traumahelikopter kwamen ter plaatse om hulp te verlenen. De fietser, een 82-jarige man uit Serooskerke, is uiteindelijk met spoed per ambulance afgevoerd naar een ziekenhuis. Over zijn verwondingen is niets bekend. De bestuurster, een 20-jarige vrouw uit Colijnsplaat, bleef ongedeerd. Zij heeft op het politiebureau een verklaring afgelegd.

Ten tijde van het ongeval was de weg volledig afgesloten. De politie heeft ter plaatse een onderzoek verricht om de toedracht van het ongeval te achterhalen. Bij het ongeval liepen zowel de fiets als de personenauto schade op.


Foto's

Locatie op de kaart

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
simone feij (30-6-2014 om 14:58)
@kritisch ik zeg niet alle alle mensen op een fiets met trap ondersteuning zich niet aan verkeersregels houden. Maar van kinderen hoef je niet te verwachten dat ze kaarsrecht in 1 rechte lijn fietsen. En als ineens zo'n snelle fiets voorbij komt rijden. Vind ik wel dat zulke mensen rekening moeten houden met anderen. We hebben tenslotte allemaal een bel op onze fiets niet waar!
ronny (28-6-2014 om 19:13)
iedereen verplichten een veilig fietsen certificaat te halen en voor de wandelaars een veilig wandel certificaat de wildplassers een veilig plascertificaat dan wordt het hier een stuk veiliger
kritisch (28-6-2014 om 18:24)
Jan gaan ze dan de snorfietsern, scootmobielen en van die vierwiel wagentjes die over het fietspad scheuren ook verbieden, als mede alle tourwielrenners( die denken beroepswielrenner zijn) en zonodig alle verkeersregels aan hun laars moeten lappen door altijd op de rijbaan te blijven rijden? En wat dacht je van de bederrijven die met landbouwtractoren zand en grind vervoeren over de weg en ook alle regels ( voorrang verlenen ( deze week op de Houtkade in goes D uit Goes) , max snelheid van 25km per uur en maar niet te spreken over de overbelading en technische staat? Gaan we die ook aanpakken? Helaas daar doet de politie helemaal niets aan. En zo kunnen we nog even doorgaan.
kritisch (28-6-2014 om 18:18)
simone, als iedereen in nederland zich eens aan de verkeersregels zou gaan houden, scheelt dat een hoop ergernis. Er zijn ook mensen met een elektrische fiets die zich wel netjes aan de verkeersregels houden. Niet alles over een kom scheren.
jan (28-6-2014 om 14:17)
@pollewop ...als een mens door een handicap of ouderdom niet meer kan fietsen zijn er vele andere alternatieven hoor ipv van een e-bike!en als je door ouderdom niet meer zo goed kunt functioneren dan moet je gewoon een keuze maken vind ik omdat je andere mensen ook in gevaar brengt in het verkeer en er niet meer aan deelnemen ....en ik vind dit onzin van jou om dan te zeggen dat ze dan maar wel met een e-bike kunnen rijden??dat is natuurlijk grote onzin want op een e-bike moet je ook je ogen,oren,enz erbij houden en kun je volgens jou maar zomaar ,,raak,, rijden???(lees geen ervaring meer hebben in het verkeer!)en pieter heeft groot gelijk vind ik met zijn reactie want ze kunnen harder dan 25 km per uur...en ze moeten zich ook gedragen
pollewop (28-6-2014 om 12:08)
@ Pieter. Da's knap. Een electrisch ondersteunde fiets geeft ondersteuning tot 25 km/u, daarboven moet de fietser zelf alle kracht leveren. Die had dan toch ook wel bijzonder dikke beenspieren. Electrische fietsen/snorfietsen mogen maximaal 25 km/u halen. Mensen die door ouderdom/handicap nooit of nauwelijks fietsen (en dus weinig verkeers ervaring (meer) hebben), hebben nu ineens de kans om wel aan het verkeer deel te nemen met een voertuig die wel erg makkelijk optrekt en 25 km/u kan halen. Er zou wat dat betreft bij aankoop van zo'n fiets een cursus moeten zitten.