Meevaren met de reddingsbrigade

Toegevoegd: 02-03-2015, 12.12 uur

MIDDELBURG - Altijd al eens mee willen varen met een reddingsboot en tegelijkertijd Middelburg vanaf het water bewonderen? Dat kan op zaterdag 7 maart in de haven van Middelburg.

De Middelburgse reddingsbrigade, de Van Dixhoornbrigade doet dan namelijk mee met de Open VrijwilligersHuizen Route van Stichting Welzijn Middelburg. Tussen 11.00 en 15.00 uur kan iedereen een kijkje komen nemen in het clubhuis van de brigade aan de Dokstraat 24 in Middelburg. Geïnteresseerden kunnen tegelijkertijd aan boord van een reddingsboot een uniek tochtje maken door de haven van Middelburg.

Tijdens de Open VrijwilligersHuizen Route laten verschillende vrijwilligersorganisaties zien wat zij doen. Aan de dag doen ruim 25 organisaties mee. Er rijdt ook een speciale bus die mensen afzet bij de verschillende organisaties. Deze bus stopt ook bij de Van Dixhoornbrigade.

Bij de Van Dixhoornbrigade leren kinderen spelenderwijs technieken aan voor zowel zelfredding als (veilig)
redden van anderen. Oudere jeugd en volwassenen leren handelend optreden bij waterongevallen.
Gediplomeerde redders kunnen daarna ook deelnemen aan vaaropleidingen, bewakingen en
rampenoefeningen. De Van Dixhoornbrigade is namelijk één van die drie Zeeuwse brigades die 24/7 een vrijwillige rampenploeg paraat heeft staan.