Eierstroper betrapt in natuurgebied

Toegevoegd: 26-03-2015, 12.16 uur
Door: Manfred Berrevoets

KERKWERVE - Een 69-jarige man uit de gemeente Schouwen-Duiveland is op de Boogerdweg in Kerkwerve aangehouden voor het illegaal rapen van ganzeneieren.

Een BOA waarschuwde de politie toen hij de man woensdag rond 13.00 uur in het nabijgelegen natuur- en beschermingsgebied vermoedelijk eieren zag rapen. Het is verboden dit gebied te betreden. Bovendien zijn de grauwe ganzen waar de eieren van afkomstig waren een beschermde diersoort.

De eieren zijn door de politie in beslag genomen. Het wapen en de munitie zijn in bewaring genomen en de jachtakte van de verdachte is ingetrokken. De man is na verhoor met een proces-verbaal op zak naar huis gestuurd.

paaseitjesschilderen (28-3-2015 om 16:41)
wel lollig dat die man voor zijn kleinkinderen eitjes ging zoeken om te schilderen, laat um tog
t is wat (27-3-2015 om 18:57)
Cor, volgens mij zijn er hier weinig roofdieren... Ik zie een kleine roofvogel nog niet met een gans in zijn bek rondvliegen... De wolven zitten in Duitsland, enz...
Tom (27-3-2015 om 16:25)
@boertje: Deze man was in een natuurgebied vogels aan het verstoren en nesten aan het leeghalen. Heeft er dus niets mee te maken dat de vogels op een anders land zouden zitten. Laat die beestjes gewoon met rust en koop je eieren in de winkel, net als ieder ander.
Boertje (27-3-2015 om 09:24)
Een lintje geven deze man! Mevr. Thieme en haar clubje willen graag ganzen enz. houden, maar ze zitten meestal op het eigendom van een ander. Belachelijk, ze vreten heel het jaar bij de boeren alles op!
nick (27-3-2015 om 00:23)
wat een gedoe om niks
Jose (26-3-2015 om 18:06)
Wat deze meneer deed is, volgens mij, gewoon natuurbeheer. Er zijn veel te veel ganzen ook van die grauwe gans hebben we er meer dan genoeg. Dan vind ik; eieren rapen, of schudden een goede oplossing. Dat meneer in een verboden gebied was....voorwaardelijke taakstraf van vijf uur en jachtakte wapen en munitie teruggeven. Jagers van deze tijd beheren het wild wat al te voor varend groeit. Ps. Leden van de partij voor de dieren: Niet te hard slaan alstublieft.