KNRM zoekt opstappers Veere en Neeltje Jans

Toegevoegd: 11-11-2015, 10.24 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De KNRM is op zoek naar opstappers voor de stations Veere en Neeltje Jans.

De KNRM redt mensen en dieren op zee en het ruime binnenwater. In Nederland gebeurt dit onder andere met reddingboten en op wereldzeeën door radio medisch advies. Professioneel opgeleide vrijwilligers zijn hiervoor dag en nacht beschikbaar. Jaarlijks komt de KNRM meer dan 3.000 keer in actie.

Er worden opstappers gezocht voor de reddingboten Koopmansdank (Neeltje Jans Noordzee), Fred (Neeltje Jans Oosterschelde) en de Oranje (Veere Veerse Meer). Een opstapper moet tussen de 20 en 45 jaar oud zijn en bij voorkeur ook overdag beschikbaar zijn. Hij moet na alarmering binnen 10 minuten aanwezig zijn. Verder moet de opstapper tegen een beetje water kunnen, bereid zijn om cursussen te volgen, gezond zijn en goed kunnen samenwerken.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met de KNRM Neeltje Jans op telefoonnummer 06-22209543 of via de mail [email protected]. De KNRM van Veere is bereikbaar op telefoonnummer 06-14029356 of via de mail [email protected].

Jansen, redder aan de wal (11-11-2015 om 18:48)
@ duup - De overheid kan nog zoveel bezuinigen, de KNRM zal daar niets van merken. De KNRM heeft namelijk nog nooit één cent van de overheid gevangen. De KNRM, vroeger KNZHRM wordt al sinds de jaren 1800 ondersteund vanuit de burger en bedrijven met giften en legaten. Ik zou zeggen: Doe goed en wordt redder aan de wal! Voor een paar tientjes ben je dat... Vele kleintjes maken een grote!!
duup (11-11-2015 om 17:00)
Je hebt gelijk Ronald... Alleen zouden ze het leven van een hulpverlener niet zo lastig mogen maken van hogerhand. Besparingen vandaag de dag zijn blijkbaar onvermijdelijk; maar veel hulpverleners hebben er stilaan hun buik van vol! Dit bevordert zeker de aanwerving van nieuwe leden niet!
Ronald (11-11-2015 om 11:02)
Het wordt bij veel organisaties op het gebied van hulpverlening steeds moeilijker om tegenwoordig nog vrijwilligers te vinden, jonge mensen help eens een handje mee om om de hulpverlening uit de nood te helpen en meld je aan zou ik zeggen.