Bromfietsen met te hoge constructiesnelheid

Toegevoegd: 09-02-2017, 23.09 uur

De controle vond plaats op de Oude Vaart in Terneuzen. De controle vond plaats op de Oude Vaart in Terneuzen.
De controle vond plaats op de Oude Vaart in Terneuzen.
1 2
© Foto: Politie Zeeland - West-Brabant
Door: Roland de Jong

TERNEUZEN - Tijdens een bromfietscontrole in Terneuzen zijn donderdagmiddag twee bromfietsers bekeurd omdat hun brommer harder kon dan was toegestaan.

Bij de Oude Vaart werden verschillende bromfietsen onderworpen aan een test op de rollerbank. Twee van de brommers bleken harder te kunnen dan de maximum toegestane constructiesnelheid. Tegen de bestuurders is proces-verbaal opgemaakt.

De politie waarschuwt dat de komende tijd meer controles zullen plaatsvinden. Het overschrijden van de maximale constructiesnelheid (25 of 45 kilometer per uur) kan een boete opleveren van maximaal 250 euro.



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Mark (14-5-2017 om 10:27)
Alle Scooters en Brommers hebben een te hoge Constructie snelheid rond de 50kmp Je kan dit heel moeilijk exact 50 maken . Aangezien je dan aan de toerental van de brommer of scooter moet lopen kloten wat extra slijtage geeft aan de motor Denk aan een auto die rond rijd in de eerste versnelling met 6000 toeren.
Robert (14-5-2017 om 10:23)
Nou dan hebben deze controles gewerkt. 2 uit hoeveel?er staan wel 60 scooters en brommers op de rede Kunnen ze nu de mankracht weer gebruiken om de wiet en bruin dealers en de thuiswerkers weer te gaan aanpakken bv in de wijk achter ter schorre En de nieuwe Nederlanders in oude wagentjes een fijntjes hun plichten in het verkeer er in te rammen Want hier zie ik er op een ritje van zeldenrust college tot Ah er enkele tientallen. Dus aanpakken die grotere ergenis aan. U.b
k (13-2-2017 om 13:35)
het kopje van dit bericht klopt niet helemaal een construktie snelheid is de snelheid die door het land waar hij op de weg is bij wet toegestaan is (het materiaal vd bromfiets op berekend is) krijg je via de rollenbank een bekeuring dan rijd je brommer dus harder dan de toegestane construktie snelheid (max 45 kmh) maar een rollenbank meet geen km/h maar kilowatts nu heeft men berekend dat een bepaald aantal kw's gelijk zou moeten staan aan een bepaalde snelheid waar ik het al niet mee eens ben, op de rollenbank staat de brommer stil, geen rijwind om de radiateur te koelen geen tegenwind dus hoe kunnen ze op een rollenbank je snelheid goed berekenen?? dat kan niet want rijden ga je toch echt nog harder dan de rollenbank berekent.
Ger (10-2-2017 om 11:44)
Natuurlijk is het niet altijd slim om de snelheid te veel te verhogen. Maar ik blijf het vreemd vinden en ook een vorm van discriminatie: een auto mag wel een hogere snelheid behalen? Een bekeuring hoor je te krijgen als men daadwerkelijk te snel rijd! De meeste brommers kunnen technisch gezien heus een snelheid van 80 km per uur aan. Dus waarom daar een boete voor geven? Pas wanneer deze met die snelheid ook daadwerkelijk gereden worden dient men te bekeuren! Deze controles zijn niet meer van deze tijd! Leer de jeugd liever dat het voor hun eigen veiligheid beter is om niet altijd je voorrang zonder pardon te nemen want je krijgt deze niet altijd(onterecht) altijd van iedereen
Marco (10-2-2017 om 08:25)
Heel goed. Soms wordt je notabene op de 80km weg ingehaald door zulke idioten. Liefst neus op het stuur en één arm achter je rug voor die ene kilometer. Zelfbescherming, maar dan met een zetje in de rug.
albert (10-2-2017 om 00:52)
Nog met de antieke Sneep, die zie je niet veel meer.