Straatroof in Middelburg, buit: tientallen euro's

Toegevoegd: 26-02-2017, 18.41 uur

MIDDELBURG - Op De Overloper in Middelburg is zaterdagavond een jongeman beroofd. De daders maakten een geldbedrag van tientallen euro's buit.

Het slachtoffer fietste rond 21.30 uur vanaf de Meanderflat over De Overloper. Hier werd hij tegengehouden door de twee daders. Ze lieten hem stoppen en eisten zijn geld. Dit gebeurde onder bedreiging van een scherp voorwerp.

Het slachtoffer gaf zijn geld af en de belagers kozen hierna direct het hazenpad. Ze renden weg in de richting van de Meanderhof. Het slachtoffer belde de politie en die ging vervolgens met meerdere eenheden tevergeefs op zoek naar de straatrovers.

Van de twee daders is een uitgebreid signalement bekend. Dader 1 had een lichtgetinte huidskleur. Volgens het slachtoffer had hij een Noord-Afrikaans uiterlijk en was hij tussen de 20 en 25 jaar oud. Hij was ongeveer 1.85 meter lang. Dader 1 had een mager postuur en was gekleed in een zwarte jas met daaronder een donkere trui. Hij had zwarte haren met krulletjes, aan de zijkanten van zijn hoofd was zijn haar opgeschoren.

De tweede dader had eveneens een lichtgetinte huidskleur. Ook hij was tussen de 20 en 25 jaar oud en circa 1.85 meter lang. De man had een zwart bomberjack aan en droeg hieronder een donkere trui met een capuchon. De capuchon had hij over zijn hoofd getrokken. De man had een beginnend baardje en had een mager postuur.

Kees (26-2-2017 om 20:16)
Indien gepakt straffen naar maatstaven van land herkomst.vervolgens op een rubberboot terug. Smerig tuig ga je aanpassen of anders oprotten.
Mike (26-2-2017 om 19:18)
Te lui om te werken voor je centen!? Stuk ongedierte! Veel sterkte voor het slachtoffer.