Zeilboot krijgt pech op Veerse Meer

Toegevoegd: 07-09-2017, 02.49 uur
De KNRM heeft het jacht naar een haven gesleept.
© Foto: KNRM Veere

ARNEMUIDEN - De KNRM-reddingboot van het station in Veere is woensdagmiddag bij Arnemuiden de opvarenden van een zeilboot te hulp geschoten.

De twee zeilers hadden rond 15.30 uur in de buurt van de Arneplaat bij De Piet te maken gekregen met motorproblemen. De Veerse reddingsboot ging ter plekke en heeft vervolgens een sleepverbinding tot stand gebracht.

Even later kon het jacht veilig worden afgemeerd in een jachthaven.

peter de quaak (7-9-2017 om 13:24)
Oh en Peet, als jij lid bent van de wegenwacht en je betaald er voor ga ik er vanuit dat jij het ook juist gaat vinden dat diezelfde wegenwacht jou straks gewoon de rekening gaat presenteren als je onverhoopt een keer stil komt te staan. Logisch toch?
Peter de Quaack (7-9-2017 om 12:30)
Peet, u weet duidelijk niet waarover u het heeft. Bij gebrek aan kennis moet je niet reageren. Ik zal het even toelichten. Allereerst de KNRM is een organisatie die volledig drijft op vrijwilligers. Geen cent van de overheid. Vrijwel alle watersporters en ik herhaal vrijwel alle watersporters en zeker zeilers betalen vrijwillig en nogmaals vrijwillig een bedrag aan de KNRM. Van de KNRM afdeling Veere weet ik het zelfs zeker. Uw stelling is dus al ontkracht. Belgen daarentegen betalen niets. Die geven niets, die gaan er vanuit dat alles gratis is. Dit terwijl de KNRM afd. Zeeland in 64% van de gevallen Belgen helpt. Duitsers en Nederlanders zijn dus in de minderheid terwijl die wel betalen. En nee Belgen geven niet eens fooi aan de KNRM.
Peet (7-9-2017 om 10:29)
Word tijd dat de KNRM ophoud met dat gratis arbeid ! Deze vrijwillige organisatie is niet meer van deze tijd, net als Belgie nu doet, gewoon betalen ! Het zou wel eens zo kunnen zijn, dat de KNRM zich toch massaal laat ‘misbruiken’ door de pleziervaart en kitende recreanten op het open water. En het vroeg of laat onvermijdelijk wordt, dat de organisatie meer zal moeten gaan leunen op het ‘profijtbeginsel’ dan op donaties. Dat wil zeggen dat degenen, die direct baat hebben bij haar diensten ook voor de extra kosten opdraaien............En inderdaad ja, dan zal u na een motorpechje niet alleen een formulier moeten invullen, maar krijgt u gewoon de rekening thuisgestuurd
Marie (7-9-2017 om 07:25)
Zeilboot........zeiler.......motorproblemen??????? Zeilen?????????