Middelbrand landbouwbedrijf Dreischor

Toegevoegd: 07-05-2020, 12.14 uur - Update: 07-05-2020, 13.51 uur
Door: Tim Koster

DREISCHOR - In een aardappelschuur bij een landbouwbedrijf in Dreischor is donderdagmiddag brand uitgebroken. De brandweer heeft opgeschaald naar middelbrand.

De brand brak rond 12.00 uur uit in een aardappelschuur bij een landbouwbedrijf aan de Zuid Langeweg. De brandweer schaalde vrijwel direct op naar middelbrand. Blusvoertuigen uit Dreischor, Kerkwerve, Brouwershaven, Oosterland en Zierikzee zijn opgeroepen om de brand te blussen. Ook de waterwagen van post Burgh-Haamstede werd met spoed ter plekke gestuurd. Om 13.00 uur werd ook de hoogwerker van brandweer Zierikzee zonder spoed naar het brandadres gestuurd.

De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) liet weten dat er geen mensen meer aanwezig zijn in de schuur aanwezig waren. De brand bevond zich in het isolatiemateriaal van de schuur waardoor deze moeilijk bereikbaar was, aldus de VRZ. Om toegang tot de vuurhaard te krijgen en warmte af te voeren werd met behulp van de hoogwerker een gat in de schuur gezaagd. Drie van de vijf blusvoertuigen en de waterwagen zijn uiteindelijk ingezet om de brand te bestrijden.

Om 13.40 uur kon door de Officier van Dienst (OvD) het sein brand meester gegeven worden. De brand heeft zich beperkt tot de koelcel en de wand van de schuur. De laatste smeulende resten worden door de brandweer afgeblust waarna de werkzaamheden kunnen worden afgerond.