Drie jongens opgepakt voor zeer grote brand Goes

Toegevoegd: 29-05-2021, 16.37 uur
Toen de brand werd gemeld stond het pand al volledig in lichterlaaie.
© Foto: Remi Mesu

GOES - Drie jongens zijn aangehouden op verdenking van het stichten van de zeer grote brand die begin deze maand woedde bij een voormalige garage aan de Marconistraat in Goes.

In de nacht van woensdag 5 op donderdag 6 mei werd kort voor 03.00 uur ontdekt dat er vlammen uit het dak kwamen van het gebouw. De brand ontwikkelde zich snel en de brandweer schaalde op naar zeer grote brand. Zo’n 2,5 uur na het uitbreken van de brand kon het sein ‘brand meester’ worden gegeven.

Politie en justitie startten na het blussen een uitgebreid onderzoek naar de oorzaak van de brand. Al snel ontstond het vermoeden dat de brand was aangestoken. Na het nodige onderzoek werd gisteren een 14-jarige jongen uit de gemeente Goes uitgenodigd op het politiebureau in zijn woonplaats. Hij werd vervolgens aangehouden op verdenking van brandstichting. De jongen werd verhoord en gistermiddag in verzekering gesteld.

Vanochtend werd een 15-jarige jongen uit Middelburg aangehouden. Zaterdagmiddag volgde de arrestatie van een derde verdachte, een 15-jarige jongen uit de gemeente Goes. Ook deze jongens worden verdacht van brandstichting. De 15-jarige jongens hebben vandaag op het politiebureau een verklaring afgelegd en zijn eveneens in verzekering gesteld.

Vanwege de jeugdige leeftijd van de jongens zit het drietal niet in een politiecel maar zijn zij thuis in verzekering gesteld. Dat houdt in dat zij hun huis niet mogen verlaten, zo licht de politie toe in een persbericht. “Tevens zijn hun beperkende maatregelen opgelegd, waarbij zij alleen contact mogen hebben met hun advocaat en de politie”, aldus de politie.

Aanstaande maandag worden de tieners voor de rechter-commissaris geleid.

Jose (30-5-2021 om 16:29)
Jacob@ Over welke avondklok heeft U het?. Die is al een paar weken geleden afgeschaft. En ja het gedrag en de resultaten daarvan moeten deze heren voelen. Straf komt na de zonde. Ook voor de ouders.
AntiGSM (30-5-2021 om 09:38)
@Ellen Wanhout; als je zo reageert doe je net of dit maar normaal is?? Ik ben ook jong geweest, heb opgevoerde brommers gehad, gingen vaak op stap en dronken dan teveel enz enz. Maar wij SLOOPTEN niks en staken niks in de brand en dat soort ongein! Nu blijkt de jeugd dat maar normaal te vinden dus zit er duidelijk een draadje los in de opvoeding. Kijk maar naar de rellen die we gehad hebben met die "fijne" jeugd!
Marja (30-5-2021 om 08:28)
Ik vraag me af hoe je in beperking kan zitten als je thuis bent. Lijkt me niet mogelijk. En verder had ik die jochies toch gauw een tijdje cel toegewenst.
willem (30-5-2021 om 08:01)
nu weten de ouders of opvoeders waar ze voor moeten werken: voor de schade ontstaan door hun kroost. een cursus "hoe voed ik mijn kinderen op" is zeker niet overbodig. die snotneuze hadden al lang in bed te horen liggen.
Mar (29-5-2021 om 23:25)
Wat nou ze zijn nog zo jong? Als zal dit soort ongein kunnen uithalen mogen ze ook achter slot en grendel. Weten ze ook eens hoe dat voelt!
Ellen Walhout (29-5-2021 om 20:51)
Mensen die zo reageren zijn of perfecte ouders of hebben perfecte kinderen die nooit geen enkele fout in hun leven begaan net als de ouders.