Auto te water Retranchement, persoon overleden

Toegevoegd: 08-11-2021, 09.19 uur - Update: 08-11-2021, 13.03 uur

RETRANCHEMENT - Langs de Kanaalweg tussen Sluis en Retranchement is vanochtend een auto aangetroffen in het water. Een inzittende is uit het water gehaald. De persoon bleek al te zijn overleden. De politie is een onderzoek gestart.

De auto werd omstreeks 07.30 uur gevonden in het uitwateringskanaal Cadzand. Het voertuig lag in de buurt van de kruising met de Provincialeweg - Hoogstraat en was vrijwel volledig onder water verdwenen. Na de melding werden diverse politie-eenheden, twee ambulanceteams en meerdere brandweerwagens opgeroepen. Er werden ook brandweerduikers ingezet.

Volgens de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) heeft de brandweer één persoon uit het water gehaald en heeft een zoekactie met duikers naar eventuele andere inzittenden niets opgeleverd. Eénmaal op de kant bleek de drenkeling, volgens de politie een man, overleden te zijn.

De weg is momenteel dicht voor politie-onderzoek. De politie weet namelijk nog niet wat er is gebeurd en daarom is uit voorzorg een plaats delict ingesteld. Medewerkers van de afdeling verkeer, de recherche en de Forensische Opsporing doen ter plekke onderzoek. Rond 10.35 uur was het onderzoek nog in volle gang.

Michiel de Ruiter (9-11-2021 om 12:25)
Pechvogel, wat heeft slib met boeren te maken? Bovendien dit zijn polderwegen en kan je slik verwachten, maar ondanks dit, trek geen voorbarige conclusies en vergeet niet dat als je met de vinger wijst, er nog altijd 9 naar jezelf wijzen. Sterkte aan de nabestaanden.
Pechvogel (8-11-2021 om 20:31)
Slib op de weg? Kunnen we boeren hier eens aansprakelijk voor stellen?
fietser (8-11-2021 om 10:25)
Wat een triestig nieuws weer, niemand die de persoon al miste? Sterkte aan alle betrokkenen en zijn familie en kennissen.
Johan (8-11-2021 om 10:21)
Deze Kanaalweg heeft zo lang als ik de nieuwsberichten volg (al meer dan 30 jaar) al heel wat levens gekost. Bij dezen wens ik de nabestaanden sterkte toe bij dit tragische verlies.