Jongeren krijgen gebiedsontzegging Vlissingen

Toegevoegd: 19-10-2022, 13.31 uur
Jongeren krijgen gebiedsontzegging Vlissingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

VLISSINGEN - In totaal 14 jongeren en jongvolwassenen in de leeftijd van 15 tot 23 jaar krijgen een gebiedsontzegging voor het centrum en het horeca-concentratiegebied in Vlissingen. De Vlissingse burgemeester Van den Tillaar heeft hiertoe besloten naar aanleiding van eerdere incidenten.

Aan de hand van meldingen, incidenten en politieoptreden heeft de politie een aantal jongeren in beeld gekregen die zich met regelmaat misdraagt en strafbare feiten pleegt in de genoemde gebieden. In overleg met politie en justitie heeft burgemeester Van den Tillaar besloten om alle beschikbare instrumenten in te zetten en hard op te treden tegen criminele activiteiten en/of overlast van groepen en personen.

“Om de verdere overlast in het gebied tegen te gaan wordt naast het strafrecht ook gebuikt gemaakt van alle mogelijke bestuursrechtelijke instrumenten. Om deze reden krijgen 14 personen een gebiedsontzegging van 12 weken voor het centrum en het horeca-concentratiegebied. Met de politie is afgesproken hier streng op te handhaven”, zo legt de gemeente Vlissingen uit.

De personen die een gebiedsverbod krijgen, worden ook bij het Zorg- en Veiligheidshuis Zeeland aangemeld voor een zogeheten Persoons Gerichte Aanpak. “Daar bekijken hulp- en veiligheidspartners welke maatregelen en inzet nodig zijn om de jongeren weer op het juiste spoor te krijgen”, aldus de gemeente.

bram (23-10-2022 om 04:47)
Simsalabin, de zeeuw bedoelt gewoon dat dit soort figuren harder aangepakt moeten worden. Daar ben je toch niet op tegen ?
Grote Smurf (20-10-2022 om 23:37)
@bram goeree, dus als kinderen liefdevol worden opgevoed gaan ze mensen beroven en mishandelen of lastig vallen? Dan zeg je dus eigenlijk dat ik net als die gekken ben die dit soort gestoorde dingen uithalen. :) Ik heb namelijk een rustige liefdevolle opvoeding gehad en ik heb totaal niet de behoefte om een kind een strenge harde opvoeding te geven waarin het kind wordt beperkt in zijn gevoelsleven. Zwaar ongezond. Kortom, niks kinderen hard opvoeden. Dat is echt iets wat narcisten zeggen om het voor zichzelf goed te liegen dat ze op deze manier de macht over het kind kunnen hebben en dat het totaal normaal is. Kinderen die voordurend bang moeten zijn voor hun pappa die steeds met nieuwe sancties komt
bram goeree (20-10-2022 om 12:12)
Arthur (20-10-2022 om 09:08)
Mijn generatie had vroeger een bijbaantje, dit soort lieden hangt alleen wat rond op zoek naar mogelijkheden om te stelen/roven. Dat gebiedsverbod helpt niet maar verplaatst het probleem alleen maar. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Opvoed/werk kampen zou kunnen helpen.
bram (20-10-2022 om 01:39)
Begrijp niet waarom of waardoor dit soort straffen zo eenvoudig zijn. Lekker gemakkelijk denk ik dan voor diegenen die ervoor gestudeerd hebben en ervoor moeten zorgen dat dit soort figuren wettelijk gezien niet de uitgangsavond of gewoon het uitlaten van een hondje frustreert. Dit soort verstoorders mogen helemaal niet meer terugkomen in het centrum van Vlissingen. Never !! Rot maar op naar je eigen omgeving. Kennelijk durf jij je daar niet zo rottig gedragen, dus ga je naar het slappe gebied, dat centrum van Vlissingen heet. Wat mij betreft, mag je daar NOOIT meer komen. Ben het met mijn naamgenoot Bram Goeree eens dat het nu toegepaste gedoe (de regelgeving dus) al lang bewezen heeft dat het NIET werkt!
Timsalabim (19-10-2022 om 22:56)
Wat is dat nou voor opmerking man Zeeuw; de honkbal knuppel erover. Dat is wapengebruik en strafbaar. U vind zichzelf vast heel goed, rechtvaardig en foutloos maar dit getuigd toch wel dat u geweld kennelijk als oplossing ziet…. Hoe onderontwikkeld kan je zijn, man man man