Nog geen uitspraak in zaak geweldsdelict winkel Terneuzen

Toegevoegd: 14-11-2023, 17.19 uur
Het delict vond deze zomer plaats in Terneuzen.
© Foto: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De 21-jarige S. M. uit Terneuzen, die verdacht wordt van de diefstal met geweld bij winkel 'Troepje' aan de kop van de Noordstraat in Terneuzen, moet zich pas medio maart volgend jaar voor de rechtbank in Middelburg verantwoorden. De zaak zou vandaag behandeld worden, maar deze is uitgesteld omdat nog niet alle stukken rond zijn.

De jongeman werd op 23 juni jongstleden door de 81-jarige uitbater betrapt toen hij enkele spullen uit de winkel wilde stelen. M. werd buitengezet, maar keerde kort daarna terug met een mes en bij de deur ontstond een schermutseling. Daarbij kreeg de eigenaar een stomp in zijn gezicht en werd hij met het mes bedreigd. De politie meldde eerder dat de man ook gestoken werd.

De zaak tegen de jongeman zou in eerste instantie vandaag worden behandeld, maar het wachten was op de rapportage van de psychiater, de psycholoog en een reclasseringsrapportage. M. zit inmiddels al 145 dagen achter de tralies. Naast het incident in Troepje, wordt M., ook nog verdacht van bedreiging van een medewerker van het Leger des Heils waar hij destijds verbleef en een mishandeling eind juni vorig jaar door iemand een trap in diens ribben te geven.

Het verzoek van zijn raadsman Huib Goedegebure om zijn cliënt uit de voorlopige hechtenis te schorsen, werd afgewezen.

corrie (16-11-2023 om 12:35)
Jongejonge zijn we weer bezig om zo alles te draaien dat hij er met een waarschuwing vanaf komt
Ineke (15-11-2023 om 15:44)
Alle stukken zijn nog niet rond? Is het de bedoeling dat deze mafkees weer ontoerekenings vatbaar wordt verklaard en er met een taakstraf vanaf komt
Arthur (14-11-2023 om 22:11)
Laf tuig, zulke zou ik graag een paar klappen willen geven. Dat werkt beter dan softie d66 rechters.
Ad Jonkers (14-11-2023 om 19:37)
Gewoon lekker achter tralies laten zitten
Michel (14-11-2023 om 18:20)
Laat deze mislukkeling maar voorlopig zitten waar hij zit. Zulk soort tuig, hoort niet in de samenleving thuis.