1 file van totaal 0 km

Bijna 60.000 euro verduisterd bij tennisclub

Toegevoegd: 01-12-2023, 14.39 uur
Bijna 60.000 euro verduisterd bij tennisclub
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Bij Stichting De Veste, die gelieerd is aan de Middelburgse tennisclub MLTC, is in zes jaar tijd een bedrag van bijna 60.000 euro verduisterd door een oud-bestuurslid. Dat schrijft de tennisvereniging op haar website.

Volgens het bestuur werd onlangs geconstateerd dat in de periode van 2016 tot en met 2022 fraude is gepleegd bij Stichting De Veste. "Deze stichting is een aan MLTC gelieerde stichting die eigenaar is van het tennis- en padelpark en dit beheert. Het gaat om een bedrag van € 57.000", zo schrijft het bestuur op haar website.

Het verenigingsbestuur stelt dat het grootste belang van de vereniging is, dat het geld zo snel mogelijk terugkomt. "Het bestuur heeft hiervoor juridische bijstand ingeschakeld. Er wordt eerst gekeken of er een terugbetalingsregeling mogelijk is. Lukt dit niet, dan zal er een civiele procedure gestart worden bij de rechtbank", aldus de vereniging.

De fraude kwam volgens de vereniging aan het licht nadat een digitaliseringsslag was gemaakt op het gebied van financiën. "Hierbij is naar voren gekomen dat er geld is verdwenen", aldus de club.

john (2-12-2023 om 07:08)
Is jaren geleden bij tennis vereniging Animo ook gebeurd
JL den Hollander (1-12-2023 om 18:44)
Onbegrijpelijk en dat zes jaar. Blijkbaar is er functiescheidng en wordt de jaarrekening niet opgemaakt of gecontroleerd.
Michelle (1-12-2023 om 16:13)
Dat is nog eens een leuke eindejaarsuitkering!
Michel (1-12-2023 om 16:02)
Dat ze zijn overgegaan op een Digitaliseringsslag en daardoor dit hebben ontdekt, is een wassen neus. Dan deugd het bestuur die in deze periode aan zat ook voor geen meter. Als bestuur, moet je geregeld de boeken doornemen, ook al gebruik je een gewoon systeem.
Ad Jonkers (1-12-2023 om 15:05)
Als iemand 6 jaar de kans krijgt om geld te verduisteren zal er bij deze vereniging het nodige gemankeerd hebben aan financiële controle. Niet dat het daarmee goed te praten is maar......de gelegenheid maakt de dief! Game, set and match........