Geen files

Bijna 60.000 euro verduisterd bij tennisclub

Toegevoegd: 01-12-2023, 14.39 uur
Bijna 60.000 euro verduisterd bij tennisclub
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Bij Stichting De Veste, die gelieerd is aan de Middelburgse tennisclub MLTC, is in zes jaar tijd een bedrag van bijna 60.000 euro verduisterd door een oud-bestuurslid. Dat schrijft de tennisvereniging op haar website.

Volgens het bestuur werd onlangs geconstateerd dat in de periode van 2016 tot en met 2022 fraude is gepleegd bij Stichting De Veste. "Deze stichting is een aan MLTC gelieerde stichting die eigenaar is van het tennis- en padelpark en dit beheert. Het gaat om een bedrag van € 57.000", zo schrijft het bestuur op haar website.

Het verenigingsbestuur stelt dat het grootste belang van de vereniging is, dat het geld zo snel mogelijk terugkomt. "Het bestuur heeft hiervoor juridische bijstand ingeschakeld. Er wordt eerst gekeken of er een terugbetalingsregeling mogelijk is. Lukt dit niet, dan zal er een civiele procedure gestart worden bij de rechtbank", aldus de vereniging.

De fraude kwam volgens de vereniging aan het licht nadat een digitaliseringsslag was gemaakt op het gebied van financiën. "Hierbij is naar voren gekomen dat er geld is verdwenen", aldus de club.

Mieke Girolami (6-12-2023 om 07:46)
Zijn ze wel vlug achtergekomen dan.Als dat 6 jaar geleden al begon
Burger (4-12-2023 om 20:56)
Hopelijk past de gemeente niet bij. De contributie moet maar omhoog, een elite sport.
Edjetee (2-12-2023 om 16:51)
Waar was de penningmeester? Mogelijk hebben de goedwillende vrijwilligers van de kas controle commissie ook een en ander niet doorzien. Ik hoop dat er niet alleen een terugbetalingsregeling komt, maar ook dat er aangifte wordt gedaan, Alleen bij een rechtszaak kan geoordeeld worden dat er fraude was gepleegd.
Loes (2-12-2023 om 12:41)
Daar gaat zijn status...zoiets doe je niet... ben je een viezerik..hopelijk tot de laatste cent terugbetalen...
Scheldewater (2-12-2023 om 08:56)
Deze oud bestuurder was zeker een bovenste beste man. Met zachte hand wordt hij bewogen om het gejatte geld weer terug te betalen. Wanneer het niet lukt gaat men een civiele procedure aan. Ik ben bang dat deze weg lang en kastbaar zal zijn, omdat ook de "juridische adviseurs" niet van de lucht kunnen leven. Een eenvoudiger en misschien veel snellere stap zou zijn: Aangifte doen bij de politie en via deze weg een financiële claim leggen bij die beste oud bestuurder.
Logisch (2-12-2023 om 08:46)
Logisch dat dat niet ontdekt werd. Als je 'op papier' alles laat kloppen is het ook nergens terug te vinden. Een 1 of nul erbij ziet niemand want het staat nu eenmaal zo geschreven