Man in Vlissingen opgepakt voor overval Steenbergen

Toegevoegd: 22-01-2024, 19.28 uur
De politie heeft deze foto van de overvallers gedeeld.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

VLISSINGEN - In Vlissingen is onlangs iemand aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een gewelddadige woningoverval in het Brabantse Steenbergen, begin oktober 2021.

Toen een bewoonster van een huis aan de Witte Ruiterweg op maandagmorgen 4 oktober 2021 rond 08.20 uur in haar auto wilde stappen, werd zij door vier mannen overmeesterd. De vrouw brak haar enkel en gilde het uit. Toen haar man op het tumult afkwam, werd ook hij overmeesterd. De man werd met een wapen op zijn hoofd geslagen en raakte eveneens gewond. De zoon, die binnen lag te slapen, werd ook belaagd. Nadat de man erin slaagde te vluchten, gingen de overvallers ervandoor. Volgens de politie namen ze slechts een paar persoonlijke bezittingen mee.

Volgens de politie werd tijdens het onderzoek een DNA-spoor veilig gesteld. Dit heeft nu geleid tot een match in een databank en daarmee is eindelijk schot in de zaak gekomen. Een paar dagen geleden werd in Vlissingen een 25-jarige man aangehouden, zo meldt de politie nu. Volgens de politie is de verdachte een voormalig inwoner van Bergen op Zoom die tijdelijk in Vlissingen verbleef. De man wordt verdacht van betrokkenheid bij de overval.

De verzekeringsmaatschappij van de slachtoffers stelt een beloning beschikbaar van 20.000 euro voor de tip die leidt tot de definitieve doorbraak in het onderzoek. "Politie en het Openbaar Ministerie hebben met het uitloven van deze beloning verder geen bemoeienis. Dat is de verantwoordelijkheid van de verzekeringsmaatschappij. Hoewel er goed contact is tussen die verzekeraar en politie en justitie, blijft uw identiteit als tipgever volstrekt geheim tot u zelf toestemming geeft uw persoonlijke gegevens te delen", zo benadrukt de politie.

Jaap (23-1-2024 om 09:31)
Dit uitschot ophangen aan de hoogste boom.
Vlissinger (22-1-2024 om 23:20)
Je ziet het zo vaak met criminelen dat het dom volk betreft die zoveel fouten maken dat het soms net lijkt of ze juist opgepakt willen worden. En het meest gestoorde is, dat ze vaak denken dat zij veel te slim zijn om gepakt te worden. Zie hier weer een prototype van zo'n gek. Blijft mooi evenals al die kneuzen die tienduizenden euro''s aangeboden krijgen om drugs uit de havens op te halen. Even snel geld denken ze terwijl het nu toch wel algemeen bekend is dat de pakkans veel te groot is. Nee, mij pakken ze niet maar feit is dat verreweg de meesten die zo denken gewoon wel opgepakt worden. Strafblad en lekker de cel in. Goed bezig met je leven, terwijl je ook gewoon kan werken voor geld.