Vrouw en kat gered uit brandende woning in Terneuzen

Toegevoegd: 16-03-2024, 00.10 uur
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – Brandweerlieden hebben vrijdagavond een vrouw en haar kat gered uit een brandende woning in Terneuzen. De brandweer schaalde op naar een middelbrand.

De brandweerlieden van Terneuzen werden omstreeks 23.05 uur met spoed opgeroepen voor een melding van een woningbrand aan de van Bovenstraat in Terneuzen. Omdat de brand woedde in een woning in het oude centrum van Terneuzen werden er direct meerdere blusvoertuigen ter plaatse gestuurd. Al vrij snel schaalde de brandweer op naar een middelbrand.

Toen de brandweer aankwam, bleek dat de bewoonster nog in de vervallen woning aanwezig was. De brandweerlieden hebben haar, samen met haar kat, in veiligheid gebracht. De vrouw is door het ambulancepersoneel onderzocht en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht om nader onderzocht te worden. Volgens de politie ter plaatse was de brandweer net op tijd om ernstiger te voorkomen. Stichting Salvage is ingeschakeld om de bewoonster te helpen met het afhandelen van de geleden schade en het voorzien van een vervangende slaapplaats. Om enkele minuten voor 00.00 uur meldde de brandweer het sein brand meester. Diverse buurtbewoners spreken hun zorg uit over deze situatie.

Pamela 3 (16-3-2024 om 16:58)
Wil je nu beweren dat jij bij de brandweer en politie werkt? Want ze zijn dan terplaatse geweest en ze waren niet nodig ofwa?
Yep (16-3-2024 om 15:40)
@ Pamela, geweldig dat er nog goede ( normale ) mede mensen zijn Top!!!
Pamela 2 (16-3-2024 om 14:32)
@pamela wil je een sticker nu ?
pamela (16-3-2024 om 13:41)
Terneuzenaar (16-3-2024 om 10:51)
Gelukkig voor de mevrouw en kat dat ze op tijd waren sterkte met deze minder plezierige situatie gelukkig zijn de verbrande spullen vaak vervangbaar.
joke (16-3-2024 om 10:30)
wat heerlijk dat deze lieve mens en dier zijn gered .