Beschoten poes moet oog missen

Toegevoegd: 02-11-2009, 19.26 uur
SCHORE - Vrijdag is in Schore een poes een oog kwijtgeraakt nadat deze was beschoten met een hagelgeweer. Dat heeft de politie bevestigd.

Volgens de eigenaar van de poes is de kogel via de wang de oogbol binnengedrongen. Het dier is naar de dierenkliniek in Yerseke gebracht. Daar is een röntgenfoto gemaakt. De zwaar-beschadigde oogbol is door een dierenarts verwijderd. Volgens de eigenaar maakt de poes het naar omstandigheden goed.

De politie heeft vandaag aangifte opgenomen in de zaak. Er is echter geen enkel spoor naar de schutter. De eigenaar van de poes denkt echter dat er sprake is van een doelbewuste actie.

"Het slachtoffer is een zogeheten schildpadpoes en verwarring met een konijn lijkt daardoor onwaarschijnlijk. Wij vrezen dan ook voor herhaling." Het lijkt er op dat de politie vooralsnog echter niet veel in de zaak kan betekenen omdat niet duidelijk is wie de kogel heeft afgevuurd.

Jaap Vergeer (4-11-2009 om 10:23)
De meeste zaken die uit de VS komen vind ik walgelijk MAAR ik zou het mooi vinden als er in NL net zulke zware straffen op dierenmishandeling zou staan als daar! M.a.w. een paar duizend euro boete en een paar weken zitten [zie animal planet]
Gianna (4-11-2009 om 10:22)
Dierenliefhebber schreef: Als je een hekel aan katten hebt moet je een kattenverjager aanschaffen. Dat lijkt me een beetje de wereld op zijn kop! Ook nog gaas over de vijver, een hek rond het vogelhuisje?
Gianna (4-11-2009 om 10:16)
@Dierenliefde: wie het neerschieten van een kind vergelijkt met het schieten op een kat is volgens mij ook niet helemaal in orde.
Barbara (4-11-2009 om 08:01)
Ow wat ben ik weer extra blij dat onze (5) katten niet los buiten komen als ik dit weer allemaal lees. Mooi afgeschermd in onze tuin, waar onze katten niet aan onnodig gevaar worden blootgesteld en geen overlast veroorzaken aan onze medebuurtbewoners. sterkte aan de poes...@ schutter...laffaard...
Lau Heinkenszand (4-11-2009 om 07:36)
@ snif snif- JP en andere dierenhaters: Niet goed bij jullie hoofd of zo? Kom eens langs bij mij en probeer onze kat eens te pakken. Wacht je een leuke verrassing in de vorm van een hondemaatje van de kat. Kunnen wij ook eens lol hebben en de hond ook.'