Commissie onderzoekt moordzaak

Toegevoegd: 20-07-2011, 17.14 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Vandaag is bekend geworden dat de verdachte van de dubbele moord in Middelburg ook verdacht wordt van brandstichting in het huis van zijn ex-vriendin op 28 juli 2010 in Haarlem. De slachtoffers uit Middelburg zijn de ex-schoonouders van de verdachte.

Aan de brandstichting en de moord zouden bedreigingen vooraf zijn gegaan. De man zou binnenkort een dagvaarding ontvangen om zich voor de rechtbank in Haarlem te verantwoorden voor de brandstichting.

Het College van procureurs-generaal heeft in overleg met de politie een externe commissie aangesteld om alle relevante feiten en omstandigheden voorafgaand aan de aanhouding van deze verdachte te onderzoeken.

De commissie, die aan het College zal rapporteren, bestaat uit prof. dr. J. Naeyé, oud-hoogleraar straf(proces)recht aan de VU te Amsterdam (voorzitter), P.J. van Zunderd, oud-korpschef van het Korps landelijke politiediensten en mr. dr. D.W. Steenhuis, oud-procureur-generaal.

Zie ook:
- 'Onveiligheidsgevoel weggenomen' (20-07-2011)
- 'Lange voorgeschiedenis drama' (20-07-2011)
- Verdachte moord opgepakt (19-07-2011)
- Zoektocht en onderzoek nog in volle gang (19-07-2011)
- Identiteit doden Middelburg bekend (19-07-2011)
- Begraafplaats dicht vanwege moord (19-07-2011)
- Ook man moordzaak Middelburg overleden (19-07-2011)
- Signalement verdachte moordzaak (19-07-2011)
- Dode en zeer zwaar gewonde in Middelburg (19-07-2011)

Burger telleur gesteld in loco burgemeester (21-7-2011 om 11:38)
En dan ook zo leuk dat ons fijne loco burgermeester beweerd dat doodsbedreigingen een stoeptegel door een raam en een huis in fik niet ernstig genoege dreigingen zijn om tegen die belg op te treden. Maar nu er 2 doden zijn kunnen we er eindelijk wat aan doen..
Oost-souburger (21-7-2011 om 08:35)
Hier heb de politie weer ernstig gefaalt ,als het slachtoffer vele keren aangifte doet ,waarom doet de politie daar dan helemaal niks mee ,ze hadden die jongen in haarlem lang achter de tralies moeten zetten ,nee looptie nog gewoon vrij rond ,echt onbegrijpelijk .
Piet (20-7-2011 om 22:58)
Heel veel sterkte met het verlies. De burgemeester is de 1e die een andere schuldige aanwijst. Wij leven nu eenmaal in een maatschappij waar regelgeving boven gezond verstand heerst. Kotsmisselijk wordt ik hiervan. Eerst Zierikzee nu Middelburg. Bescherming van de overheid HA!
Middelburger (20-7-2011 om 21:11)
Inderdaad RVB, heel erg triest. Deze "verdachte" is helemaal ziek in zijn hoofd. Wanneer deze vrijkomt, heeft hij geen leven meer in deze maatschappij. Wat komt er dan van terecht? Precies, het wordt nog erger (wetenschappelijk bewezen). Enige wat helpt is levenslang opsluiten en dat is nog mild.
Anoniem (20-7-2011 om 18:55)
Stukje typisch nederland als je een verkeersboete van 50 euro moet betalen weten ze wel hoe het moet en weten ze je wel te vinden. sterkte voor allemaal die met dit zware verlies te maken hebben.
R (20-7-2011 om 18:49)
Fred, waarom steek je Henk en Trees dood? Wat vertel je tegen je kind? Dat je mama Amanda haar ouders van het leven hebt beroofd?