Verdachte dubbele moord pleegt zelfmoord

Toegevoegd: 12-07-2012, 13.50 uur
Door: Omroep Zeeland
MIDDELBURG - De verdachte van de dubbele moord in Middelburg heeft afgelopen nacht in zijn cel zelfmoord gepleegd. Donderdagmiddag zou de Rechtbank in Middelburg uitspraak doen in de zaak.

De man zat in het Huis van Bewaring in Vught. Een jaar geleden werd het echtpaar Schroevers in hun woning in Middelburg doodgestoken. De verdachte is hun 29-jarige ex-schoonzoon. Tijdens de zitting zei hij dat hij wraak wilde nemen op zijn ex-vriendin door haar ouders te vermoorden.

De officier van justitie eiste twee weken geleden levenslange gevangenisstraf tegen de man. De ex-schoonzoon had eerder al te kennen geven niet levenslang de cel in te willen. De Dienst Justitiële Inrichtingen onderzoekt hoe het kon gebeuren dat de man zichzelf van het leven heeft kunnen beroven. Ook de politie Brabant-Noord, waar Vught onder valt, onderzoekt het overlijden.

De rechtbank in Middelburg is donderdag wel bijeengekomen om te bepalen wat de gevolgen zijn van de gebeurtenis. De officier van justitie zal de rechtbank vragen om het OM niet ontvankelijk te verklaren gezien de nieuwe ontwikkeling.

Mya (12-7-2012 om 14:26)
Heel erg jammer dat hij nu z'n straf ontloopt........ hoop dat hij niet R.I.P.
Fred (12-7-2012 om 14:20)
Het is niet netjes , ik weet het , maar er is wel een probleem opgelost en een hoop kosten bespaard om hem gevangen houden. nietemin verschrikkelijk voor het vermoorde echtpaar en de nabestaanden voor deze zinloze moord
Piet (12-7-2012 om 13:55)
Tja, wat moet je hier nu van zeggen. Hij ontloopt zijn straf"je"... Wat zal het zijn rechtbank? Werkstraf....of iets met een slechte jeugd en wat voorwaardelijk?