1 file van totaal 2 km

Reddingspoging poes mislukt

Toegevoegd: 07-01-2013, 19.35 uur

MIDDELBURG - Leden van de Middelburgse reddingsbrigade zijn maandagavond tevergeefs te water gegaan om een vangkooi te installeren om een vastzittende poes te redden.

Vrijwilligers van de Van Dixhoornbrigade gingen al twee keer eerder te water in een poging de poes Fiona te redden. Het dier zit al zeker sinds donderdag vast in het oude sluizenstelsel bij de Stadsschuur, vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt, en is in het gewelf op een verhoging geklommen. Daar bevindt zich echter een dieper liggend stelsel waar het dier zich nu ophoudt. Mensen kunnen hier echter niet bij.

De kooi was beschikbaar gesteld door de Stichting Scheldekat en de bedoeling was dat de redders deze zouden plaatsen in de hoop dat de poes af zou komen op het eten in de kooi. De vangkooi bleek vanavond echter te hoog om goed te kunnen plaatsen in de nauwe ruimte van het gewelf. De redders hebben wel eten en drinken geplaatst op een plek die voor de poes bereikbaar zou moeten zijn.

Morgen is mogelijk via dezelfde stichting, die zich overigens inzet voor zwerfkatten, een kleinere kooi beschikbaar en dan wordt een laatste poging ondernomen het dier te redden.

Zie ook:
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

Het beest onder de dieren is de mens (8-1-2013 om 03:45)
Gewoon angstig al die negatieve reacties. Die mensen kunnen alleen maar kankeren. En zij beseffen niet dat het bewaken van hun Grote Blonde Leider tientallen miljoenen kost. De brandweer is al blij dat zij een klus hebben tussen branden en auto ongelukken door en zij waren toch al aan het werk.
Anoniem (8-1-2013 om 00:51)
Jan de Loof wa zal ik ns zeggen als jij hulp nodig heb? Daar hebben we geen last meer van? Grow up,als je nie van dieren hou,hou dan je mond dicht wil je...!!
Pietertje (8-1-2013 om 00:15)
Wat een gezeur over een kat, laat dat beest daar toch hij wil daar graag zijn denk ik. Doen ze voor een vermist persoon ook zo hun best???? Ik weet wel beter "de melding is nog niet urgent meneer" dat hoorde wij! Het was wel te laat!!...
Zelle (7-1-2013 om 23:53)
Condor, denk dat er niet alleen katten in de tuin zouden staan ;-) Misselijkmakend zo'n reactie van Jan de Loof. Hoop dat de kat snel weer veilig thuis is, is voor zo'n beestje ook niks in de kou in zo'n vreemde omgeving.
Corina (7-1-2013 om 23:19)
Ton...goed lezen is ook een vak! Het zijn vrijwilligers...en die krijgen giften...ga toch aub hopen dat u nooit iets overkomt waarbij je de reddingsbrigade zelf nodig hebt...gratis en voor niets!
Vlissinger (7-1-2013 om 23:06)
Hopelijk redt dit beestje het! Jan en Ton zetten we binnenkort maar op een bootje de Noordzee op.