Katten overleden na vergiftiging

Toegevoegd: 22-03-2014, 11.30 uur
Door: Rolf de Feijter

ARNEMUIDEN - Afgelopen week zijn in Arnemuiden drie katten door vergiftiging overleden.De politie is op zoek naar getuigen.

Een vrouw deed melding dat haar kat op woensdag 19 maart dood was gevonden op de Oranje Nassaustraat. De kat is vermoedelijk vergiftigd. De tweede kat van de meldster komt een dag later ziek aanlopen. De kat had een versnelde hartslag en schuim uit de bek. Het dier overleed bij de dierenarts. Een dierenarts liet weten dat nog een derde dier is overleden door vergiftiging. De drie katten komen uit de wijk 't Poldertje.

De dierenpolitie onderzoekt de dood van deze dieren en wil graag in contact komen met mensen die informatie hebben over deze vergiftigingen. Zij kunnen bellen met 0900-8844.

peter (23-3-2014 om 10:18)
even een berichtje voor zeeuw, dit vindt ik de stomste opmerking alle tijden, wij hebben ook kaaten en honden, en een kat vast zetten is wel het laatste wat ik doe, honden horen eenmaal vast, behalve buiten de bebouwde kom, en op strand, ook daar doe ik mijn honden vast als er een andere hond in de buurt is,want ik wil niet dat ze vechten, maar sommige mensen hebben een plaat voor hun kop en laten hun hond los en als ze dan gaan vechten zijn wij ook de lul, er zijn mensen die geen hond of kat waard zijn, want het is toch maar een hond of een kat.
Peter (23-3-2014 om 08:42)
De dieren zijn de dupe van het asociale beleid van de baasjes, op een boerderij kunnen katten loslopen maar in een stad of dorp niet, daar hoor je ze niet in andermans tuin te laten poepen. Ik ben tegen dierenleed maar de daders zijn de slachtoffers en de baasjes de daders, mijn vrouw is allergisch voor katten pis en stront daar wprden om uitgelachen door mensen die zeggen dierenliefhebbers te zijn maar geen rekening houden met anderen. Laat hier even weten waar ik de hondenpoep van oenze honden die we nu opruimen kan heen brengen ik gooi dan elke dag een emmer verzamelde poep bij deze mensen in hun mooie tuin!
J (22-3-2014 om 23:03)
Hou die overlast gevende rotbeesten dan ook binnen! Nu schijten ze alles onder en zijn anderen tot last. Het zijn Huisdieren, die horen in HUIS en niet buiten. Ik keur het niet goed dat ze vergiftigd worden maar vind wel dat het verboden zou moeten worden om ze los buiten te laten lopen. Een hond moet toch ook aangelijnd!
johanna (22-3-2014 om 21:17)
sluit me volledig aan bij teo stuur zo een dierenbeul maar even langs .
Theo (22-3-2014 om 18:00)
Afschuwelijk bericht, ik wens de dader alle ernstige en pijnlijkste ziektes toe, dat ook jij met het schuim op je bek het leven mag laten, ik zou het licht uit je ogen slaan, vuile galbak.
robin (22-3-2014 om 17:38)
Een dier vergiftigen is natuurlijk nooit goed te praten maar als je een kat als huisdier neemt hou hem dan binnen in "huis" dan kan dat niet gebeuren en dan krauwen en schijten ze niet in een andermans mooi onderhouden bloementuin en vissen ze niet iemand zijn duurbetaalde vissen uit de vijver. Daar kan je niet de kat de schuld van geven maar de eigenaren.