Jongen mishandeld na potje voetbal

Toegevoegd: 09-04-2015, 10.27 uur

WOLPHAARTSDIJK - De politie heeft woensdagmiddag een man opgepakt die even daarvoor op een voetbalveld een 11-jarige jongen had mishandeld.

Het incident gebeurde rond 16.15 uur bij een veld aan de Sportweg. Op het voetbalveld werd door twee groepen een potje voetbal gespeeld. Het ging om een groep Nederlandse jongeren uit Wolphaartsdijk en een groep Duitse jongeren, die op een lokale camping verblijven.

De Nederlandse jongeren hadden volgens de politie de Duitsers uitgescholden en de banden van hun fietsen leeg laten lopen. De Duitsers gingen hierop verhaal halen en hierbij werd een 11-jarige jongen uit Wolphaartsdijk door een man mishandeld.

De jongen werd stevig op de grond gegooid en meerdere malen geschopt. Het slachtoffer is door ambulancepersoneel onderzocht. Hij had verwondingen aan zijn hoofd en schouder en is door het ambulancepersoneel voor behandeling naar de huisarts gebracht.

Een 48-jarige man uit het Duitse Keulen is op een camping aan de Veerweg aangehouden. Hij zou de mishandeling gepleegd hebben. De Duitser is voor verder onderzoek naar het politiebureau in Goes gebracht. Daar is hij 's avonds verhoord.

willem77 (9-4-2015 om 12:33)
11 jaar en de ander 48? kon hij het wel aan? al was dat 11jarige ventje misschien een ettertje--als je 48 jr bent dan ben je behoorlijk laf om dat joch te mishandelen. zoek iemand van je eigen leeftijd, maar daar ben je denk ik te laf voor.
Roos (9-4-2015 om 12:05)
dat kun je nou wel zo stellen, dikke bult, maar een kind afrossen als 48 jarige gaat te ver! Al treiteren ze je het bloed onder je nagels vandaan, jij bent wel de volwassene! Dus het gedrag van die Duitser is beneden alle peil en valt niet goed te praten, hoe je het ook wendt of keert. Disciplineren kan op veel andere manieren, niet met mishandeling! kom op zeg!
marientje (9-4-2015 om 11:39)
Zeg, Dikke Bult, je reactie slaat echt nergens op. Een 11 jarige jongen die tegen de grond gewerkt wordt en dan nog schoppen krijgt van een volwassen vent van bijna 50?! Dat is niet dikke bult dat is zware mishandeling. En nee, kinderen mogen niet schelden en kinderen mogen niet aan bezittingen van een ander zitten, maar volwassenen blijven met hun handen van kinderen af!
dikke bult. (9-4-2015 om 10:46)
Als je jezelf als asociaal gedraagt kan je een tegenreactie verwachten. Niet alle ouders zijn zoals de nederlandse die altijd alles maar goed vinden en hun kind nooit ter orde roepen en het gewoon vertikken een opvoeding te geven. En die komen vroeg of laat iemand tegen die niet gediend is van asociaal gedrag. Ik neem aan dat de duitsers zijn ingelicht dat ze een zaak kunnen beginnen wegens vernieling van hun spullen ?